Geplaatst op: 10-07-2020
Auteur: Marc Gerlings

Bezoekerslift Utrechtse Dom open

Bezoekerslift Utrechtse Dom open
Thom Stulen mocht als eerste gast naar boven met de lift langs de Domtoren. Foto: Jelmer de Haas.
De 24-jarige Thom Stulen is vrijdag als eerste met de bezoekerslift van de Utrechtse Domtoren omhoog gegaan. Dit markeert de opening van de lift, waarmee het uitzicht op 100 meter hoogte voor niemand meer onbereikbaar is.

De lift biedt bezoekers dagelijks naast de reguliere beklimming een nieuwe mogelijkheid om de top te bereiken. Binnen drie minuten staan zij bovenop de gigantische steiger die de hoogste kerktoren van Nederland de komende jaren tijdens de restauratie aan het zicht onttrekt. Men kan genieten van een prachtig uitzicht over stad en regio, en bij helder weer zijn zelfs Amsterdam en Rotterdam te zien.

Tickets zijn te koop via Domtoren.nl. Hier zijn ook de coronamaatregelen te vinden die ervoor zorgen dat aan de richtlijnen wordt voldaan. Het is mogelijk kaarten te kopen in het VVV Informatie Centrum aan het Domplein, maar aangeraden wordt van tevoren te boeken om teleurstelling te voorkomen.
 

Eerste liftgang

Eerder is gevraagd dierbaren aan te dragen die het verdienen als eerste omhoog te gaan. Naar aanleiding hiervan zijn zo’n 500 inzendingen binnengekomen. Maar liefst 39 personen hebben aangegeven Thom Stulen de primeur van de eerste liftgang te gunnen. Het was een grote wens van hem om eens bovenop de toren over Utrecht uit te kijken, maar omdat hij moeilijk kan lopen en afhankelijk is van een rolstoel was dit tot nu toe niet mogelijk. Thom wordt onder andere geprezen vanwege zijn positiviteit en het feit dat hij altijd klaarstaat voor anderen.
 

Zou het lukken?

"Het was lang onzeker of het deze zomer zou lukken met de lift, maar gelukkig hebben we het met onze partners kunnen realiseren. Ik ben trots dat we alle bezoekers een veilige en bovenal unieke beleving kunnen bieden", aldus Cor Jansen, directeur van Utrecht Marketing. 
Trefwoorden: Utrecht, Dom, Domtoren, lift, restauratie, attractie

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.