Geplaatst op: 13-07-2020
Auteur: Marc Gerlings

Mercure Amsterdam City ziet markt voor long stay

Maar de omzet komt uit onverwachte hoek

Mercure Amsterdam City ziet markt voor long stay
30 long stay kamers bij Mercure Amsterdam City.
De Amsterdamse hotelmarkt heeft het niet makkelijk. Toeristen blijven nog weg en grote congressen zijn er niet. Hotel Mercure Amsterdam City rondt precies nu een omvangrijke verbouwing af met 30 nieuwe long stay kamers. Geluk bij een ongeluk volgens de GM van het zakenhotel. Voor het concept van long stay ziet Francis Windt wel marktkansen. De omzet komt uit onverwachte hoek.

In 2019 was de vraag naar long stay kamers in Amsterdam groot. Reden voor Mercure Amsterdam City om een omvangrijke verbouwing en herindeling aan te gaan. De 30 opgeleverde kamers zijn 34m2 groot en bevatten allen een kitchenette. Nu heeft het hotel 368 kamers inclusief de nieuwe 30 long stay kamers. Meerdere kamers zijn samengevoegd om het long stay concept mogelijk te maken.

Faciliteiten

Het is uiteraard mogelijk zelf koffie of thee te zetten. Zelf eten bereiden in de kamer is mogelijk, wat het langere verblijf een stuk toegankelijker maakt. Een ruime badkamer inclusief regendouche en een kingsize bed maken het verblijf comfortabel. De verbouwing heeft in totaal 6 maanden in beslag genomen. Het hotel gaat vanaf 17 juli weer open voor gasten. Dan moeten de zakelijke gasten die in Amsterdam aan langere projecten werken de long stay oplossing kunnen vinden. Uitkomst voor bezetting komt op dit moment uit een andere hoek dan de zakelijke.





Long stay kamers komen nu erg goed uit

Francis Windt, General Manager van Mercure Amsterdam City, over Covid-19 en de marktkansen voor long stay: "Net als alle hoteliers ben ik mij in maart kapot geschrokken. Vooral in Amsterdam hebben we, met een behoorlijke afhankelijkheid van de internationale meeting- en eventmarkt, te maken met een forse uitdaging. De verbouwing die we net achter de rug is, stond uiteraard al veel eerder gepland. Echter komt ons nieuwe aanbod, ondanks het feit dat er minder expats zijn, zeer goed van pas. De Amsterdamse woningmarkt staat nog altijd onder druk en daar bieden onze long stay kamers voor een aantal mensen een tijdelijke oplossing. Dat merken we in de aanvragen en is dus geluk bij een ongeluk. Daarnaast kan een long stay gast ook gebruik maken van alle andere hotelfaciliteiten, zoals eten en drinken in onze bar en restaurant en parkeren op ons eigen terrein.”
Trefwoorden: hotel, long stay, verbouwing, markt, covid-19, Amsterdam

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Beekse Bergen breekt record met 1,5 miljoen bezoekers
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
23/12/24
Hoe kom je aan het geld om te investeren in je bedrijf
Ondernemen doe je om geld te verdienen, maar om goed te kunnen ondernemen, heb je ook geld nodig. De...
20/12/24
DierenPark Amersfoort opent nieuwe Chimpanseevallei
DierenPark Amersfoort heeft de deuren geopend van haar nieuwste themagebied: de Chimpanseevallei. Bezoekers kunnen nu oog in oog staan met deze bijzondere primaten in een volledig vernieuwde omgeving.
06/12/24
Beekse Bergen opent tropisch binnenspeelparadijs: Speelland Indoor
Beekse Bergen breidt deze winter uit met een nieuwe attractie: Speelland Indoor. Speelland Indoor bevindt zich op het terrein van Speelland Beekse Bergen, waar bezoekers in het voorjaar en de zomer kunnen genieten van dagrecreatie rond het Victoriameer.
04/12/24
Laatste maand om subsidie voor cyberweerbaarheid aan te vragen: vrijetijdssector loopt achter
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.
29/11/24
Exclusief voor leden
Tweede editie van Light Safari na eerste succesvolle editie
De tweede editie van Light Safari in Safaripark Beekse Bergen is van start gegaan. Vorig jaar trok het evenement meer dan 185.000 bezoekers en dit jaar belooft het nog spectaculairder te worden.