Geplaatst op: 15-07-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Positief resultaat voor VVV Zeeland in 2019

Positief resultaat voor VVV Zeeland in 2019
VVV Zeeland heeft het boekjaar 2019 met een positief financieel resultaat af weten te sluiten. Dat is opmerkelijk aangezien de organisatie in mei van dat jaar nog de noodklok luidde. Kostenbesparingen, verbeterd inzicht in de financiën en sturing op de omzetontwikkeling hebben bijgedragen aan het positieve resultaat. Toch staat de organisatie voor een grote transitie.

Positief exploitatieresultaat 

In 2019 is hard gewerkt aan het terugbrengen van de verliezen, die de afgelopen vier jaar zijn ontstaan. VVV Zeeland heeft de personeelskosten en het ziekteverzuim weten te verlagen. Per afdeling zijn de budgetten inzichtelijk gemaakt waardoor men tussentijds beter kon sturen op de uitgaven. Daarnaast had de organisatie een meevaller dankzij een prijsindexatie van subsidies die werd verhoogd door gemeenten en Provincie. Het uiteindelijke positieve resultaat voor belasting is €18.000. 

Mooie resultaten

De website van VVV Zeeland kreeg 3,5 miljoen bezoekers die samen 11,8 miljoen pagina’s bekeken. Op social media werden 9,8 miljoen consumenten bereikt. Het aantal volgers op Facebook groeide met 15% naar 112.000 en op Instagram met 98% naar 15.000. Met haar campagnes heeft VVV Zeeland in 2019 een totaal bereik van 38,6 miljoen behaald. Met email werden 340.000 potentiële gasten bereikt, een groei van 33% ten opzichte van 2018. De 6 VVV Inspiratiepunten kregen 510.000 bezoekers over de vloer die de dienstverlening op diverse aspecten met rapportcijfers van 8 tot 10 beoordeelden. 

Stabiele organisatie 

VVV Zeeland heeft haar taken op, onder andere het gebied van gastheerschap en bezoekersmarketing, niveau weten te houden. Ook in de turbulente tijd voor de toeristische sector door corona en parallel daaraan haar eigen transitie, is VVV Zeeland in staat gebleken om een goede bijdrage te leveren aan het voorlichten, gidsen en het herstellen van de vraag van het toerisme in Zeeland. Daarmee is aangetoond dat de basis voor een stabiele organisatie in 2019 is gelegd, waardoor een transitie naar een nieuwe marketingorganisatie mogelijk is.  Bij de Zeeuwse VVV werken 51 medewerkers (39 fte) en zijn 64 vrijwilligers betrokken.

Continuïteit VVV Zeeland 

Ondanks een overall positief resultaat in 2019, is er nog geen euforie bij directeur Erik van den Dobbelsteen. "Ik ben trots op de medewerkers van VVV Zeeland, zij hebben het afgelopen jaar veel werk verzet en de basis van de organisatie weer op orde gekregen. Doordat er in 2019 geen financiële ruimte was voor uitgaven aan investeringen en/of innovaties is de organisatie voor de lange termijn niet houdbaar. Daarom werken we nu aan een ontmanteling van VVV Zeeland en een overdracht van toeristische taken aan derden en de nieuwe marketingorganisatie”. De nieuwe marketingorganisatie dient per 1 januari 2021 operationeel te zijn. 



Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, demo, zeeland

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.