Geplaatst op: 17-07-2020
Auteur: Marc Gerlings

Multichannel campagne zomervakantie Utrechtse Heuvelrug en Gelderse Vallei

Multichannel campagne zomervakantie Utrechtse Heuvelrug en Gelderse Vallei
Campagne zomervakantie 1,5 mtr in Utrecht. Niet naar Franse kastelen maar naar de Heuvelrug. Foto RBT Heuvelrug.
Ook in de regio Utrecht brengen veel mensen de zomervakantie in eigen land door. Daarom komt Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Heuvelrug & Vallei met de online campagne #opdeheuvelrug. Deze laat mooie en bijzondere plekken zien op de Utrechtse Heuvelrug en in de Gelderse Vallei. Daarnaast krijgen bewoners en bezoekers van de regio informatie aangereikt over veilige activiteiten. #opdeheuvelrug gaat op zaterdag 18 juli van start, tegelijk met het begin van de zomervakantie in de regio midden.

#opdeheuvelrug is onderdeel van het vorige week gepresenteerde Herstelplan Bestemming Heuvelrug 2020-2021 en vergelijkt plekken in de regio met buitenlandse locaties waar mensen deze zomer niet heen kunnen of willen. De campagne sluit aan bij ‘Hier moet je zijn’ als landelijke beweging waarin het enthousiasme voor Nederland wordt benadrukt.

Terughoudende campagne gericht op aanwezige bezoekers

Omdat RBT Heuvelrug & Vallei in deze fase terughoudend is in de promotie van de regio naar buiten toe, richt #opdeheuvelrug zich op inwoners, bezoekers die verblijven in de regio en dagbezoekers uit de provincie Utrecht en de Randstad. 

"Dat zijn groepen mensen die hier al zijn of waarvan we weten dat de kans groot is dat ze deze zomer gewoon naar onze mooie Heuvelrug komen”, licht de Zeister wethouder Sander Jansen (coördinerend portefeuillehouder namens de negen regiogemeentes die met elkaar het RBT vormen) toe. "Door hen goed te informeren kunnen we de mensen spreiden over het hele gebied en zorgen we dat ondernemers goed kunnen draaien. Dit helpt de ondernemers en de vele mensen die werkzaam zijn in deze sector zo goed mogelijk uit de crisis te komen.”

Uitvoering multichannel met partners

De RBT zet voor de uitvoering vooral de eigen kanalen in maar er zijn ook slimme combinaties bedacht. Partners en leveranciers zijn benaderd om ook de campagne uit te dragen via hun eigen kanalen. De opzet is om zowel online als offline de bezoekers te bereiken. Daarom zijn ook abri's en mupi's meegenomen in de keuze voor de mediakanalen. Snelwegborden worden juist niét ingezet omdat de campagne gericht is op aanwezige bezoekers en inwoners. In dit artikel vind je voorbeelden van de posters.



1,5 meter #opdeheuvelrug recreatie volgens richtlijnen

Binnen de geldende richtlijnen van het RIVM wil het RBT mensen vooral laten genieten van een onbezorgd verblijf op de Heuvelrug. "Onder het motto ‘1,5 meter #opdeheuvelrug’ reiken we daarom informatie aan over leuke en soms verrassende activiteiten en daguitjes binnen wat nu kan en mag”, zegt RBT-directeur Michiel van der Schaaf. "Je kunt hierbij denken aan locaties met tijdsloten of die door hun ligging minder druk zijn. Maar ook fiets- en wandelroutes over brede paden die van de drukte af gaan, bijvoorbeeld vanuit het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug naar de flanken waar meer ruimte is zoals in de Gelderse Vallei”. 

Informatie wordt vooral online aangereikt. Wanneer mocht blijken dat het op bepaalde plekken toch drukker wordt dan voorzien, dan kan informatie meteen worden aangepast.



Veel aandacht voor hard geraakte gebieden

Omdat naast de toeristische sector ook winkels, horeca, cultuur en evenementen hard zijn geraakt door corona, is in #opdeheuvelrug ook veel aandacht voor de lokale stads- en dorpscentra. 

"Het aanbod van lokale partijen is belangrijk voor onze regio”, vervolgt Van der Schaaf. "Niet alleen voor de leefbaarheid voor de inwoners maar ook als basis voor een goed toeristisch-recreatief product. Daarom willen we samen met de ondernemersverenigingen en gemeentes er alles aan doen om juist nu ook deze partijen extra te ondersteunen. Onder meer door het grote bereik van onze online communicatiemiddelen in te zetten.”

Meer over #opdeheuvelrug is te lezen op hiermoetjezijn.opdeheuvelrug.nl.

Trefwoorden: campagne, 1, 5 meter, zomer, vakantie, bezoekers, recreatie, Utrecht, communicatie, regiomarketing, beleid

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
22/11/24
Burgers' Zoo benut regenwater slim voor duurzame verzorging dieren
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optim...
22/11/24
Zeeland.com maakt lokaal boeken mogelijk dankzij samenwerking met Allyourz
Zeeland.com, het online inspiratieplatform van de provincie Zeeland, gaat een pilot aan met Allyourz. Dit betekent dat bezoekers van Zeeland.com voortaan direct hun verblijf in de provincie kunnen boeken.
21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...