Geplaatst op: 17-07-2020
Auteur: Marc Gerlings

Multichannel campagne zomervakantie Utrechtse Heuvelrug en Gelderse Vallei

Multichannel campagne zomervakantie Utrechtse Heuvelrug en Gelderse Vallei
Campagne zomervakantie 1,5 mtr in Utrecht. Niet naar Franse kastelen maar naar de Heuvelrug. Foto RBT Heuvelrug.
Ook in de regio Utrecht brengen veel mensen de zomervakantie in eigen land door. Daarom komt Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Heuvelrug & Vallei met de online campagne #opdeheuvelrug. Deze laat mooie en bijzondere plekken zien op de Utrechtse Heuvelrug en in de Gelderse Vallei. Daarnaast krijgen bewoners en bezoekers van de regio informatie aangereikt over veilige activiteiten. #opdeheuvelrug gaat op zaterdag 18 juli van start, tegelijk met het begin van de zomervakantie in de regio midden.

#opdeheuvelrug is onderdeel van het vorige week gepresenteerde Herstelplan Bestemming Heuvelrug 2020-2021 en vergelijkt plekken in de regio met buitenlandse locaties waar mensen deze zomer niet heen kunnen of willen. De campagne sluit aan bij ‘Hier moet je zijn’ als landelijke beweging waarin het enthousiasme voor Nederland wordt benadrukt.

Terughoudende campagne gericht op aanwezige bezoekers

Omdat RBT Heuvelrug & Vallei in deze fase terughoudend is in de promotie van de regio naar buiten toe, richt #opdeheuvelrug zich op inwoners, bezoekers die verblijven in de regio en dagbezoekers uit de provincie Utrecht en de Randstad. 

"Dat zijn groepen mensen die hier al zijn of waarvan we weten dat de kans groot is dat ze deze zomer gewoon naar onze mooie Heuvelrug komen”, licht de Zeister wethouder Sander Jansen (coördinerend portefeuillehouder namens de negen regiogemeentes die met elkaar het RBT vormen) toe. "Door hen goed te informeren kunnen we de mensen spreiden over het hele gebied en zorgen we dat ondernemers goed kunnen draaien. Dit helpt de ondernemers en de vele mensen die werkzaam zijn in deze sector zo goed mogelijk uit de crisis te komen.”

Uitvoering multichannel met partners

De RBT zet voor de uitvoering vooral de eigen kanalen in maar er zijn ook slimme combinaties bedacht. Partners en leveranciers zijn benaderd om ook de campagne uit te dragen via hun eigen kanalen. De opzet is om zowel online als offline de bezoekers te bereiken. Daarom zijn ook abri's en mupi's meegenomen in de keuze voor de mediakanalen. Snelwegborden worden juist niét ingezet omdat de campagne gericht is op aanwezige bezoekers en inwoners. In dit artikel vind je voorbeelden van de posters.



1,5 meter #opdeheuvelrug recreatie volgens richtlijnen

Binnen de geldende richtlijnen van het RIVM wil het RBT mensen vooral laten genieten van een onbezorgd verblijf op de Heuvelrug. "Onder het motto ‘1,5 meter #opdeheuvelrug’ reiken we daarom informatie aan over leuke en soms verrassende activiteiten en daguitjes binnen wat nu kan en mag”, zegt RBT-directeur Michiel van der Schaaf. "Je kunt hierbij denken aan locaties met tijdsloten of die door hun ligging minder druk zijn. Maar ook fiets- en wandelroutes over brede paden die van de drukte af gaan, bijvoorbeeld vanuit het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug naar de flanken waar meer ruimte is zoals in de Gelderse Vallei”. 

Informatie wordt vooral online aangereikt. Wanneer mocht blijken dat het op bepaalde plekken toch drukker wordt dan voorzien, dan kan informatie meteen worden aangepast.



Veel aandacht voor hard geraakte gebieden

Omdat naast de toeristische sector ook winkels, horeca, cultuur en evenementen hard zijn geraakt door corona, is in #opdeheuvelrug ook veel aandacht voor de lokale stads- en dorpscentra. 

"Het aanbod van lokale partijen is belangrijk voor onze regio”, vervolgt Van der Schaaf. "Niet alleen voor de leefbaarheid voor de inwoners maar ook als basis voor een goed toeristisch-recreatief product. Daarom willen we samen met de ondernemersverenigingen en gemeentes er alles aan doen om juist nu ook deze partijen extra te ondersteunen. Onder meer door het grote bereik van onze online communicatiemiddelen in te zetten.”

Meer over #opdeheuvelrug is te lezen op hiermoetjezijn.opdeheuvelrug.nl.

Trefwoorden: campagne, 1, 5 meter, zomer, vakantie, bezoekers, recreatie, Utrecht, communicatie, regiomarketing, beleid

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.