Geplaatst op: 20-07-2020

TUI komt met Covid Care Service

TUI komt met Covid Care Service
Afbeelding van Alexandra_Koch via Pixabay
Dat de boekingen in de reisbranche niet zo’n grote vlucht nemen als gehoopt, is een publiek geheim. Uit onderzoek blijkt dat blij Nederlanders nog grote onzekerheid zit. TUI wil meer zekerheid bieden en lanceert een nieuwe COVID-19 service die vakantiegangers garantie geeft op ondersteuning als zich een corona-gerelateerd probleem voordoet tijdens de vakantie: de TUI COVID Care Service.

Deze service is van toepassing op alle nieuwe en bestaande boekingen, is inbegrepen in de pakketprijs en wordt aangeboden aan alle klanten met een TUI-pakketreis die tussen 17 juli en 31 december 2020 op reis gaan. Vertoont een klant COVID-symptomen tijdens de reis? Dan kan hij 24/7 rekenen op telefonische medische assistentie. De COVID Care service dekt bovendien de kosten voor het afnemen van een COVID-test ter plaatse. En mocht een klant positief getest zijn, dan zijn ook de kosten van eventuele medische hulp of een medisch noodzakelijke repatriëring gedekt. Met de COVID Care Service staat TUI garant voor begeleiding en financiële tussenkomst bij verschillende situaties op de bestemming:
  • Terugbetaling van een COVID-19-test voor wie symptomen vertoont
  • Medische hulp indien bij een vakantieganger tijdens de vakantie COVID-19 wordt vastgesteld
  • Terugbetaling van de kosten voor het hele reisgezelschap voor een verlengd verblijf en een nieuwe terugvlucht indien de reiziger wordt opgedragen in quarantaine te gaan
  • Dekking van de kosten voor een medisch noodzakelijke repatriëring bij een positieve COVID-19-test
  • Een 24/7 noodnummer en app voor medische assistentie
Link: https://www.tui.nl/corona-maatregelen/covid-care/
Trefwoorden: reisbranche, touroperators

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.