Tips van vrienden zien op Terschelling Tips app
Afbeelding van ei6 via Pixabay
Natuur centraal in visitor management
De app biedt inspiratie voor toeristen en legt de nadruk op de mogelijkheden op het eiland, in plaats van de onmogelijkheden op dit moment. Naast het bieden van inspiratie is de app ook bedoeld als extra communicatiemiddel zodat er snel geschakeld kan worden als het te druk wordt op plekken of als meer spreiding wenselijk is. ‘Door middel van tips kunnen we sturing geven aan toeristenstromen en indien nodig via een pushbericht een oproep doen of waarschuwen. We willen vooral inspireren, je hoort al genoeg wat er niet mag’, zegt Michel Aaldering, directeur VVV Terschelling.
#TerschellingChallenge
Er zijn extra voorzieningen getroffen om de gasten van Terschelling goed de natuur te kunnen laten beleven. Enkele fietspaden zijn verbreed en voorzien van markeringen. Ook heeft Staatsbosbeheer 25 nieuwe picknickbanken geplaatst op verschillende plaatsen op het eiland. Via de hashtag #TerschellingChallenge worden gasten uitgedaagd om de mooiste plekken in de natuur te ontdekken. Staatsbosbeheer heeft hiervoor een selectie gemaakt van bijzondere plekken. Een mobiele hashtag komt op diverse plekken op het eiland terug om de gasten te prikkelen voor een ontdekkingstocht.
GoHere
De app kon op korte termijn gelanceerd worden door gebruik te maken van het GoHere platform. Dit platform biedt (reis) organisaties en gemeenten de mogelijkheid snel een eigen app live te zetten met betrouwbare tips en is begin dit jaar door de ANVR uitgeroepen tot de top-3 beste reisideeën. ‘Doordat de basis van de app al ontwikkeld is, konden we snel schakelen. Dat bleek nu een uitkomst’, aldus Menno Biesiot, directeur van GoHere. De ‘Terschelling Tips App is gratis te downloaden in de Appstore of Google Play.
Trefwoorden: dmo, marketing, natuur, apps, visitor management, kusttoerisme, friesland, waddeneilanden