Whitepaper Digitale Vrijetijdswereld
MarketingOost heeft een whitepaper gemaakt die ondernemers in de vrijetijdssector moet inspireren over digitalisering. De provincie Overijssel ondersteunt met subsidiemogelijkheden.
Met de paper wil MarketingOost productontwikkeling aanjagen. In de whitepaper gaan ze in op de kansen voor digitalisering, laten ze inspirerende en innovatieve voorbeelden zien, geven financieringsmogelijkheden en mogelijke hulp en ondersteuning die MarketingOost kan bieden.
Voorbeelden zijn de Cultuurrijk app van de Groene Koepel, het gebruik van AR of VR om de verblijfsaccommodaties aan de klant te laten zien, het geschikt maken van de site voor mobiel gebruik, het ontwikkelen van een applicatie met alle diensten van het bedrijf met bestelmogelijkheden, het gebruik van big data, inzetten van gezichtsherkenning of de aanschaf van een schoonmaakrobot.
De provincie Overijssel stelt een digitaliseringsvoucher beschikbaar. Dat is een subsidieregeling gericht op digitalisering. Mkb’ers in de vrijetijdseconomie kunnen de voucher inzetten om bijvoorbeeld digitaal nieuwe klanten bereiken, of als ze ondersteuning nodig hebben om hun werkproces te digitaliseren. Denk bijvoorbeeld aan een online reserveringsmodule, een digitale tour of het opzetten van een digitale marketingstrategie.
Topics:Marketing
Trefwoorden: dmo's, Overijssel, digitalisering