Geplaatst op: 30-07-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Whitepaper Digitale Vrijetijdswereld

Whitepaper Digitale Vrijetijdswereld
MarketingOost heeft een whitepaper gemaakt die ondernemers in de vrijetijdssector moet inspireren over digitalisering. De provincie Overijssel ondersteunt met subsidiemogelijkheden.

Met de paper wil MarketingOost productontwikkeling aanjagen. In de whitepaper gaan ze in op de kansen voor digitalisering, laten ze inspirerende en innovatieve voorbeelden zien, geven financieringsmogelijkheden en mogelijke hulp en ondersteuning die MarketingOost kan bieden. 

Voorbeelden zijn de Cultuurrijk app van de Groene Koepel, het gebruik van AR of VR om de verblijfsaccommodaties aan de klant te laten zien, het geschikt maken van de site voor mobiel gebruik, het ontwikkelen van een applicatie met alle diensten van het bedrijf met bestelmogelijkheden, het gebruik van big data, inzetten van gezichtsherkenning of de aanschaf van een schoonmaakrobot. 

De provincie Overijssel stelt een digitaliseringsvoucher beschikbaar. Dat is een subsidieregeling gericht op digitalisering. Mkb’ers in de vrijetijdseconomie kunnen de voucher inzetten om bijvoorbeeld digitaal nieuwe klanten bereiken, of als ze ondersteuning nodig hebben om hun werkproces te digitaliseren. Denk bijvoorbeeld aan een online reserveringsmodule, een digitale tour of het opzetten van een digitale marketingstrategie.

Link: https://www.kennisplatformoost.nl/perspectief-in-de-digitale-vrijetijdswereld/
Topics:Marketing
Trefwoorden: dmo's, Overijssel, digitalisering

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.