Geplaatst op: 03-08-2020
Auteur: Redactie
NRIT

Campagne moet publiek weer naar bioscoop trekken

Campagne moet publiek weer naar bioscoop trekken
Vandaag gaat de campagne Ganaardefilm.nl van start met twee spots die te zien zijn op televisie, online en op social media. Dat is hard nodig want het publiek weet de weg naar de bioscoop nog niet te vinden.

Om het Nederlandse publiek weer te enthousiasmeren naar de bioscoop te gaan, laten de spots op een luchtige, humoristische manier zien waarom het zo heerlijk is om ongestoord in de bioscoop van een film te genieten. Uit onderzoek blijkt namelijk dat tweederde van de filmkijkers gestoord wordt bij het thuis kijken van een film.

Ruim 93% van het Nederlandse filmpubliek heeft thuis films gekeken tijdens de sluitingsperiode van de bioscopen en filmtheaters, blijkt uit de resultaten van een onderzoek dat is opgezet vanuit de filmbranche naar het kijkgedrag tijdens deze sluiting. Maar liefst 66% van de filmkijkers zegt gestoord te zijn tijdens het kijken van films. Acteurs Jan Kooijman, Robert de Hoog, Nasrdin Dchar en actrice Thekla Reuten spelen de hoofdrollen in deze humoristische spots.

Film kijken is wel onverminderd populair: 52% keek 1 tot 3 films per week en 26% keer zelfs meer dan 3 films per week. 96% daarvan gaf aan dat ze films gewoon op de bank keken. In bed (36%) en bij vrienden (15%) waren daarna de meest populaire plekken. Het grote scherm, het avondje uit en het ongestoord kijken werd het meest gemist toen bioscoopbezoek niet mogelijk was.

Ganaardefilm.nl is een uniek initiatief van de Nederlandse filmbranche bestaande uit alle filmdistributeurs aangesloten bij branchevereniging FDN, alle bioscopen en filmtheaters aangesloten bij branchevereniging NVBF, Nationale bioscoopbon, het Nederlands Filmfonds, NVPI, Film.nl, Nicam, CFAB/Sekam, het Nederlands Film Festival, Cineville en Jean Mineur Mediavision.
Topics:Cultuur
Trefwoorden: cultuur, film, bioscopen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

23/01/25
Exclusief voor leden
Nederlandse Arq hotelgroep onthult groeiplannen
Wat begon met de aankoop van het Haagse Paleis Hotel in september, door Arq hotelgroep groeide eerder deze maand uit tot een collectie van twee met de aansluiting van Kloosterhotel de Soete Moeder in Den Bosch. De groei moet snel gaan, meldt de groep.
17/01/25
Tevredenheid bij organisatoren Vakantiebeurs en Horecava
De Vakantiebeurs heeft dit jaar ruim 71.000 bezoekers getrokken en 6.300 reisprofessionals bezochten de Travel Trade Days in de Utrechtse Jaarbeurs. In Amsterdam wis de Horecava 67.000 professionals te trekken.
15/01/25
Ruby Hotels zet Heeres in voor pr Nederlandse markt
Ruby Hotels, de Duitse hotelgroep die bekendstaat om haar Lean Luxury-concept, heeft Eline Heeres (S...
13/01/25
2024 lastig jaar horeca met volumedaling
Koninklijke Horeca Nederland (KHN) keek bij de opening van vakbeurs Horecava terug op het horecajaar 2024 en de brancheorganisatie keek ook vooruit op 2025. Het bleek een lastig jaar met een lichte volumedaling in 2024.
08/01/25
Horeca van herstel naar crisis: aantal faillissementen piekt in 2025
De Nederlandse restaurantbranche dreigt in 2025 een recordaantal van 450 failissementen te bereiken, blijkt uit een analyse van ABN AMRO en Hotelschool The Hague.
31/12/24
Exclusief voor leden
Vakanties van Nederlanders in de kerst- en nieuwjaarsperiode: de feiten
Hoe gaan Nederlanders in de kerst- en nieuwjaarsperiode op vakantie? Waar gaan ze naar toe en met wie? Hamvraag is of we in meerderheid gaan skiën. Het CBS zocht dat uit.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
23/12/24
Daglichtoplossingen voor hotels en conferentiecentra
Het benutten van daglicht in hotels en conferentiecentra biedt veel voordelen. Het maakt gemeenschappelijke ruimtes aantrekkelijker en zorgt ervoor dat gasten zich prettiger voelen.