Van as naar innovatie in retail
Vooral fysieke retailers zijn hard geraakt door de corona-pandemie. Zij hebben de laatste jaren flink geïnvesteerd in vormen van de experience economy. Deze bood tegenwicht aan de groei in e-commerce en versterkte hun waardepropositie. De restricties van de anderhalve-meter-economie leggen beperkingen op voor ruimtegebonden activiteiten waarbij veel mensen samenkomen. Een gigantisch gedeelte van de experience economy is hier echter afhankelijk van. Hiermee komt de belangrijkste KPI voor offline retailers onder druk te staan, namelijk omzet per vierkante meter.
Met het tijdelijk sluiten van de deuren verdwijnt niet alleen het primaire omzet-kanaal, maar ook het belangrijkste touchpoint: Het portaal dat zorgt voor emotie, verbondenheid en uniciteit. Omzet uit online kanalen is te karig om de omzetdaling uit >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?
Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid
Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid
Proeflidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Jaarlidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Bedrijfslidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | |
Stopt automatisch | Compleet individueel lidmaatschap | Compleet bedrijfs-lidmaatschap | |
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | 90 dagen | 365 dagen | 365 dagen |
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank | |||
Nieuwsbrief NRIT Actueel | |||
Recreatie & Toerisme | |||
Vrijetijdstudies | |||
Toegang zonder inloggen | |||
€ 45,- | € 165,75 per jaar | Vanaf € 331,50 per jaar | |
Probeer nu | Bestel nu | Bestel nu |
Topics:Retail
Trefwoorden: retail