Consumentenbond niet blij met communicatie rond vouchers
Afbeelding van DarkWorkX via Pixabay
De Consumentenbond is niet tevreden over de communicatie van reisorganisaties rond de vouchers die ANVR-reisorganisaties uitgeven met SGR-dekking.
Geen oplossing voor reizigers
Sandra Molenaar, directeur Consumentenbond, is niet te spreken over de tussentijdse wijziging van de voorwaarden: "Wij hebben hierover vorige week aan de bel getrokken bij de ANVR en de SGR. Vervolgens heeft de ANVR zijn leden opgedragen om duidelijker te communiceren over de vouchers. Maar helaas biedt de ANVR geen oplossing voor consumenten die na 16 maart hebben geboekt en nu met een voucher zitten zonder SGR-dekking, waarover ze niet goed zijn geïnformeerd. Die zijn niets waard als de reisorganisatie failliet gaat.” De Consumentenbond gaat hierover in gesprek met de ANVR.Communicatie kan beter
Overigens is de informatievoorziening op de site van SGR nu prima op orde. Daar staat heel duidelijk dat de vouchers met SGR-garantie alleen mogen worden uitgegeven voor reizen die geboekt zijn voor 16 maart 2020 die vanwege de coronacrisis door de SGR aangesloten reisorganisaties zijn geannuleerd. Helaas staat in het formele besluit van 28 mei van SGR de datum van 16 maart niet vermeld waardoor reisorganisaties dat mogelijk is ontgaan.Topics:Reis & vervoer
Trefwoorden: reisbranche, vakanties, sgr, vouchers