Transavia stapt met Airtrade in pakketreizen
Transavia start met het aanbieden van pakketreizen. Met Transavia Holidays kunnen reizigers zelf een volledige vakantie samenstellen met een vlucht, accommodatie en optioneel een huurauto, transfer of activiteit. Daarvoor is een samenwerking aangegaan met Airtrade.
Transavia maakt deze keuze omdat het merkt dat veel passagiers behoefte hebben aan zekerheid. Een los ticket biedt relatief weinig zekerheid. Een pakketreis vanwege de ANVR/SGR garantie en strikte Europese regels wel. Overigens waren de plannen al voor corona ontwikkeld. Transavia wilde met haar pakketreizen als op 1 april live gaan, maar heeft vanwege corona de introductie naar augustus doorgeschoven.
Reisbranche niet heel erg enthousiast
In de reisbranche wordt niet heel erg positief op dit initiatief gereageerd aangezien touroperators en reisbureau’s op grote schaal tickets bij Transavia inkopen en de luchtvaartmaatschappij naast een partner in de reisketen nu ook een concurrent wordt. Transavia stelt in een statement dat ze ook gericht blijft op de samenwerking met haar partners om de reismarkt in Nederland te bedienen.Overeenkomst met Airtrade
Transavia Holidays wordt aangeboden in samenwerking met Airtrade. Dit betekent dat wanneer er een vakantie geboekt wordt bij Transavia Holidays, de reiziger een overeenkomst afsluit met Airtrade. Airtrade is aangesloten bij de ANVR en SGR, wat een goede verzekerde reis garandeert. Jeroen Martron, CEO Airtrade is blij met deze samenwerking. "Transavia is de tweede luchtvaartmaatschappij die gebruik gaat maken van onze technologie in combinatie met onze touroperator verantwoordelijkheid. Het bestaande partnership met Transavia wordt hiermee versterkt. Transavia Holidays heeft volgens ons grote potentie en wij hebben dan ook heel veel zin in deze mooie samenwerking.”Marcel de Nooijer, CEO Transavia blikt bij de introductie van Transavia Holidays nog wel terug op de turbulente periode: "We zijn met het opstarten van ons vluchtschema tegen flinke uitdagingen aangelopen waar onze partners en passagiers last van hebben gehad. Dat spijt ons en is voor het grootste deel gelukkig opgelost. We kunnen een groot deel van onze passagiers weer naar hun bestemming brengen. Van de passagiers die niet op reis konden gaan vanwege corona hebben we nu voor 95% van onze passagiers de mogelijkheid tot restitutie of een voucher geboden. En we werken ook hard door aan het verder verbeteren van onze service. Daarom besloten we dat dit een goed moment is om live te gaan. Wij hebben veel vertrouwen in de samenwerking met Airtrade waarbij technologie en reisbeleving samen komen.”
Topics:Reis & vervoer
Trefwoorden: reisbranche, luchtvaart, pakketreizen