1,5 meter lange folder van Hanzesteden
Je kunt de 1,5 meter samenleving natuurlijk ook heel erg letterlijk in een folder vertalen. Dat doen ze in de Hanzesteden. De 9 Hanzesteden hebben voor verantwoorde uitjes een 1,5 meter lange inspriatiefolder gemaakt.
Het idee ontstond tijdens een brainstorm over de maatregelen die in de Hanzesteden werden genomen, toen de winkels en restaurants weer open gingen: "We zien het bezoek aan de Hanzesteden weer toenemen, maar er is behoefte aan informatie wat je nu wel en niet kunt doen. Door het aanbod per stad te bundelen kunnen we bezoekers genoeg inspiratie bieden voor een dagbezoek of weekendje weg”, vertelt Elizabeth Stoit van Hanzesteden Marketing.
Geen campagne maar informatie
Er wordt geen campagne gevoerd, maar er wordt vooral goed aangegeven welk aanbod veilig is om te doen. "We willen daarbij ook vooral laten weten dat je het beste op een doordeweekse dag kunt komen en dat je ook heerlijk kunt fietsen en wandelen in het ommeland van de Hanzesteden, dan neemt de druk op het centrum van de stad ook af en kan iedereen gemakkelijker de 1,5 meter handhaven”. Het aanbod wordt in het Nederlands en Duits gepresenteerd. De 1,5 meter flyer speelt ook in op de nationale #hiermoetjezijn beweging van het NBTC. Onder dit motto wil de toeristische sector Nederlanders en ook Duitsers en Belgen inspireren voor een veilige vakantie in Nederland.
Samenwerking
De 1,5 meter inspiratieflyer is een initiatief van het samenwerkingsverband Hanzesteden, dat zich samen met provincies Gelderland en Overijssel, NBTC, Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, Achterhoek Toerisme, MarketingOost en de citymarketingorganisaties van de steden inzet voor de negen Hanzesteden in het oosten van Nederland. Het gaat hierbij om Hasselt, Kampen, Zwolle, Deventer, Hattem, Elburg, Harderwijk, Zutphen en Doesburg.
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo, Overijssel, Gelderland