Geplaatst op: 14-08-2020
Auteur: Redactie
NRIT

1,5 meter lange folder van Hanzesteden

1,5 meter lange folder van Hanzesteden
Je kunt de 1,5 meter samenleving natuurlijk ook heel erg letterlijk in een folder vertalen. Dat doen ze in de Hanzesteden. De 9 Hanzesteden hebben voor verantwoorde uitjes een 1,5 meter lange inspriatiefolder gemaakt.  

Het idee ontstond tijdens een brainstorm over de maatregelen die in de Hanzesteden werden genomen, toen de winkels en restaurants weer open gingen: "We zien het bezoek aan de Hanzesteden weer toenemen, maar er is behoefte aan informatie wat je nu wel en niet kunt doen. Door het aanbod per stad te bundelen kunnen we bezoekers genoeg inspiratie bieden voor een dagbezoek of weekendje weg”, vertelt Elizabeth Stoit van Hanzesteden Marketing. 

Geen campagne maar informatie

Er wordt geen campagne gevoerd, maar er wordt vooral goed aangegeven welk aanbod veilig is om te doen. "We willen daarbij ook vooral laten weten dat je het beste op een doordeweekse dag kunt komen en dat je ook heerlijk kunt fietsen en wandelen in het ommeland van de Hanzesteden, dan neemt de druk op het centrum van de stad ook af en kan iedereen gemakkelijker de 1,5 meter handhaven”. Het aanbod wordt in het Nederlands en Duits gepresenteerd. De 1,5 meter flyer speelt ook in op de nationale #hiermoetjezijn beweging van het NBTC. Onder dit motto wil de toeristische sector Nederlanders en ook Duitsers en Belgen inspireren voor een veilige vakantie in Nederland.

Samenwerking

De 1,5 meter inspiratieflyer is een initiatief van het samenwerkingsverband Hanzesteden, dat zich samen met provincies Gelderland en Overijssel, NBTC, Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, Achterhoek Toerisme, MarketingOost en de citymarketingorganisaties van de steden inzet voor de negen Hanzesteden in het oosten van Nederland. Het gaat hierbij om Hasselt, Kampen, Zwolle, Deventer, Hattem, Elburg, Harderwijk, Zutphen en Doesburg. 
Link: https://www.touristserver.nl/file/2450/1%2C5+meter+Hanzeflyer+NL+-+Online.pdf
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo, Overijssel, Gelderland

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

27/12/24
Vakantie blijft populair ondanks prijsstijgingen
Ondanks de stijgende kosten van levensonderhoud, blijft de behoefte aan vakantie bij Nederlanders onverminderd groot. Echter, de prijsstijgingen dwingen een op de acht Nederlanders om minder vaak op vakantie te gaan of minder uit te geven.
27/12/24
Eerste wandelchallenge 30 minuten iedere dag
Koninklijke Wandelbond Nederland (KWbN) organiseert samen met Lana Witte-de Wit, Wandelaar des Vaderlands, de allereerste Nieuwjaars Wandelchallenge. De challenge, iedere dag 30 minuten wandelen.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
25/12/24
Apollo breidt aanbod op Gran Canaria en Fuerteventura uit
Deze winter is een delegatie van Apollo Reizen afgereisd naar Gran Canaria en Fuerteventura, waarbij een nieuw aanbod werd gelanceerd dat is afgestemd op de wensen en behoeften van de Nederlandse markt.
24/12/24
Vakantieparken in Nederland razend populair tijdens kerstvakantie
De Nederlandse bungalowparken zijn deze kerstvakantie goed gevuld. Met name in de eerste week van de vakantie is het erg druk. Op veel parken ligt de bezetting nu al boven de 85%. Dat blijkt uit gegevens van recreatieplatform Parkvakanties.
24/12/24
Beekse Bergen breekt record met 1,5 miljoen bezoekers
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.

||| Agenda |||

04/01/25
04/01/25 t/m 04-01-25: Vakantiebeurs voor bijzondere reizen
De Vakantiebeurs voor bijzondere reizen in Amsterdam op 4 en 5 januari is dé plek voor reizig...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...