Geplaatst op: 14-08-2020
Auteur: Redactie
NRIT

1,5 meter lange folder van Hanzesteden

1,5 meter lange folder van Hanzesteden
Je kunt de 1,5 meter samenleving natuurlijk ook heel erg letterlijk in een folder vertalen. Dat doen ze in de Hanzesteden. De 9 Hanzesteden hebben voor verantwoorde uitjes een 1,5 meter lange inspriatiefolder gemaakt.  

Het idee ontstond tijdens een brainstorm over de maatregelen die in de Hanzesteden werden genomen, toen de winkels en restaurants weer open gingen: "We zien het bezoek aan de Hanzesteden weer toenemen, maar er is behoefte aan informatie wat je nu wel en niet kunt doen. Door het aanbod per stad te bundelen kunnen we bezoekers genoeg inspiratie bieden voor een dagbezoek of weekendje weg”, vertelt Elizabeth Stoit van Hanzesteden Marketing. 

Geen campagne maar informatie

Er wordt geen campagne gevoerd, maar er wordt vooral goed aangegeven welk aanbod veilig is om te doen. "We willen daarbij ook vooral laten weten dat je het beste op een doordeweekse dag kunt komen en dat je ook heerlijk kunt fietsen en wandelen in het ommeland van de Hanzesteden, dan neemt de druk op het centrum van de stad ook af en kan iedereen gemakkelijker de 1,5 meter handhaven”. Het aanbod wordt in het Nederlands en Duits gepresenteerd. De 1,5 meter flyer speelt ook in op de nationale #hiermoetjezijn beweging van het NBTC. Onder dit motto wil de toeristische sector Nederlanders en ook Duitsers en Belgen inspireren voor een veilige vakantie in Nederland.

Samenwerking

De 1,5 meter inspiratieflyer is een initiatief van het samenwerkingsverband Hanzesteden, dat zich samen met provincies Gelderland en Overijssel, NBTC, Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, Achterhoek Toerisme, MarketingOost en de citymarketingorganisaties van de steden inzet voor de negen Hanzesteden in het oosten van Nederland. Het gaat hierbij om Hasselt, Kampen, Zwolle, Deventer, Hattem, Elburg, Harderwijk, Zutphen en Doesburg. 
Link: https://www.touristserver.nl/file/2450/1%2C5+meter+Hanzeflyer+NL+-+Online.pdf
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo, Overijssel, Gelderland

CELTH





||| Nieuws |||

29/01/25
Exclusief voor leden
5 grote museale ontwikkelingen in New York
In toeristenmagneet New York vinden in 2025 in ieder geval 5 grote museale ontwikkelingen plaats. Eén museum is nieuw, de andere vier presenteren grote uitbreidingen.
28/01/25
Dit zijn de beste reisbloggers van Nederland
Op 18 januari 2025 werden de winnaars van de allereerste editie van de Dutch Travel Blog Awards bekendgemaakt. Dit event, georganiseerd door het gespecialiseerde travel marketingbureau Thx.agency, biedt het podium aan de beste travel content creators van Nederland.
28/01/25
Stichting het Gehandicapte Kind viert 75-jarig jubileum met Samenspeeldagen in Efteling
De Efteling organiseert samenspeeldagen. Initiatieven zoals Speelbos NEST! zorgen ervoor dat kinderen met een beperking niet aan de zijlijn, maar in de spotlights staan.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Beurs Boot Holland 2025 gaat niet door
De economische wind zit tegen, is het argument van de organisatie Boot Holland om de 2025 editie van de beurs niet door te laten gaan.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?

||| Agenda |||

29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...