Geplaatst op: 19-08-2020
Auteur: Marc Gerlings

Amsterdam: bezoekers mijd drukke plekken

Bezoekers en toeristen nog welkom

Amsterdam: bezoekers mijd drukke plekken
Scherper toezicht op horeca. Beperkingen voor aanleggen bootjes in Amsterdam.
Sinds het aantal besmettingen van het coronavirus weer oploopt, heeft de veiligheidsregio aanvullende maatregelen genomen voor hoofdstad Amsterdam. De Veiligheidsregio roept dagjesmensen op de drukke plekken te vermijden en wijst met borden op de geldende maatregelen. De maatregel dat toeristen en bezoekers niet welkom zijn, is gister na enige verwarring ingetrokken. 

Om te voorkomen dat de ziekenhuizen weer volraken en er weer een lockdown nodig is, heeft de veiligheidsregio het toezicht in de horeca aangescherpt. Ook geldt er een aanlegverbod voor bootjes bij Park Somerlust en aan een deel van de Weesperzijde.

De Veiligheidsregio beraadt zich op een aantal nieuwe maatregelen, die mogelijk van kracht zullen worden als het aantal besmettingen blijft stijgen. Het kan dan gaan onder meer om:

1 Instellen van een vervroegde sluitingstijd voor alle horeca, om te beginnen om 24.00 uur.
2 Op individuele basis verplichte thuisquarantaine opleggen.
3 Het verplicht stellen van het dragen van een mondkapje in de hele stad of regio.
4 Opnieuw beperken van samenkomsten tot maximaal 30 personen.
Trefwoorden: Amsterdam, corona, horeca, toerisme, bezoekers

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.