Geplaatst op: 20-08-2020
Auteur: Redactie
NRIT

Consumentenvertrouwen daalt, koopbereidheid verbetert

Consumentenvertrouwen daalt, koopbereidheid verbetert
Afbeelding van Lisa Caroselli via Pixabay
Met de opmars van het virus worden Nederlandse consumenten ook pessimistischer. Het consumentenvertrouwen daalde tussen juli en augustus van -26 naar -29. 

Met -29 lag het consumentenvertrouwen in augustus ver onder het gemiddelde over de afgelopen twintig jaar (-6). Het vertrouwen bereikte in januari 2000 de hoogste stand ooit (36). Het dieptepunt werd bereikt in maart 2013 (-41). 

Het consumentenvertrouwen wordt sterk negatief beïnvloed door het economisch klimaat; die indicator daalde zelfs van -51 naar -59. Consumenten zijn minder pessimistisch over de eigen financiële situatie in de komende 12 maanden, die indicator staat op -2. Het is evenwel voor de Nederlandse consument geen tijd voor grote aankopen (-23). Al met al verbeterde de koopbereidheid licht: van -10 naar -9. 


Topics:Onderzoek
Trefwoorden: economie, consumenten, vertrouwen, consumentenvertrouwen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
23/01/25
Friesland Convention Partners nu officieel onderdeel van Merk Fryslân
Sinds 1 januari 2025 is Friesland Convention Partners (FCP) officieel onderdeel van Merk Fryslân. Deze strategische samenwerking versterkt de positie van Friesland als dé provincie voor innovatieve en duurzame zakelijke evenementen, congressen en vergaderingen.
21/01/25
Texel op zoek naar nieuwe doelgroepen
VVV Texel lanceert vandaag een nieuwe televisiecampagne om het eiland opnieuw in de spotlights te zetten. De commercial, die te zien is op NPO 1 en NPO 2, benadrukt de unieke combinatie van rust, natuur en uitgebreide voorzieningen die Texel te bieden heeft en moet nieuwe doelgroepen aantrekken.
08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.