Geplaatst op: 20-08-2020
Auteur: Marc Gerlings

Horeca 13% minder flex personeel nodig in juli

Horeca 13% minder flex personeel nodig in juli
Horeca vraagt veel minder oproepkrachten.
Oproepkrachten in de horeca en de uitzendbranche incasseerden in juli de hardste klappen. Op 1 juli werd het maximum aantal bezoekers voor horecagelegenheden opgeheven. Het pay roll bedrijf Nmbrs verloonde in juli om en nabij de 2.5 miljoen uren aan oproepkrachten in de horeca. Dat lijkt veel, maar het is wel zo’n 13% minder dan vorig jaar. Bij oproepkrachten in de uitzendbranche (-30,1%) lag dat percentage zelfs nog hoger. 

Meer thuis eten bestellen

Dat de coronacrisis niet voor iedereen slecht uitpakt, kun je vragen aan de bakker om de hoek. In juli deden bakkerijen 12,4% meer een beroep op flexwerkers dan vorig jaar. Een duidelijk signaal dat Nederlanders nu meer thuis eten en hun voedsel liever halen bij een vakman dan bij de supermarkt. 

Uit de cijfers blijkt verder dat we in juli nog steeds massaal staan te klussen; bouwhandels betaalden 9% meer uren uit aan oproepkrachten. Ook agrarische bedrijven schakelden vaker oproepkrachten in: +7,8%.
Topics:Horeca, Leisure
Trefwoorden: personeel, oproepkracht, werk, horeca, leisure

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

28/11/24
Exclusief voor leden
Certificaat SDG doelen voor Center Parcs
Center Parcs Europe heeft het SDG Pioneer-certificaat van de Verenigde Naties ontvangen voor de 29 Europese parken. Een belangrijke stap voor de duurzame ontwikkeling van deze keten.
28/11/24
Kinepolis biedt Cosy Loungers voor business class-ervaring
Bij Kinepolis Leidschendam krijg je vanaf 4 december niet alleen een film in perfecte projectie en ultiem geluid, maar lig je zelfs goed.
28/11/24
Aantal kampeerauto’s in 8 jaar tijd verdubbeld, grootste groei in Utrecht
Uit de cijfers van branchevereniging Kampeer & Caravan Industrie (KCI) en databureau VWE blijkt dat er nu 200.000 campers zijn geregistreerd in Nederland.
26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.

||| Agenda |||

29/11/24 t/m 30-11-24
29/11/24 t/m 30-11-24: BuitenlandBeurs
Op 29 en 30 november wordt in de Utrechtse jaarbeurs de BuitenlandBeurs georganiseerd. Dit evenement...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...