Geplaatst op: 24-08-2020
Auteur: Marc Gerlings

Eerste samenwerking Utrecht Marketing en SportUtrecht om talenten aan de stad te binden

Trekt Utrecht de sporttalenten naar het midden van Nederland?

Eerste samenwerking Utrecht Marketing en SportUtrecht om talenten aan de stad te binden
Hockeyer David Harte is bij de opening van de campagne. Foto: Fotostudio Red Green Blue.
Utrecht Marketing en SportUtrecht starten vandaag de campagne Ruimte voor Talent. Aan de hand van profielen van verschillende Utrechtse topsporters toont deze campagne dat Utrecht niet alleen beschikt over uitstekende sportfaciliteiten, maar ook dat de stad een gezonde leefomgeving biedt waarin sporters de ruimte krijgen hun talent verder te ontwikkelen.

Onder anderen hockeyer David Harte, kickbokser Ilias Ennahachi en para-snowboardster Lisa Bunschoten treden op als boegbeeld van de campagne Ruimte voor Talent. In korte video’s vertellen zij wat hen aan Utrecht bindt. De komende tijd wordt wekelijks een andere sporter online uitgelicht. Ook zijn deze boegbeelden te zien op de digitale schermen in de stad. 

Hun verhalen dienen als inspiratiebron voor talentvolle sporters uit binnen- en buitenland die op zoek zijn naar een plek waar zij op hoog niveau kunnen trainen, hun talent verder kunnen ontwikkelen en tevens prettig kunnen leven.

Sport en leven

De verhalen van de zes talenten gaan verder dan sport alleen. Zo neemt de Ier David Harte, keeper bij SV Kampong Hockey, de kijker mee naar de plek waar hij en zijn vrouw elkaar het jawoord gaven. Kickbokser Ilias Ennahachi, tot twee keer toe gekozen tot Utrechts sportman van het jaar, vertelt op zijn beurt over het door hem opgerichte Ontwikkelcentrum Utrecht dat jongeren met individuele begeleiding en dagbesteding stabiliteit biedt die zij thuis mogelijk niet hebben. Elk op hun eigen manier vertellen de sporters over wat Utrecht voor hen betekent op sportief en persoonlijk vlak.  

Ruimte om te ontwikkelen

Utrecht biedt sportieve talenten alle ruimte om zich te ontwikkelen. De ruimte om te trainen bij een vereniging met professionele coaches, de ruimte om sport te combineren met onderwijs, de ruimte om te wonen en recreëren én de ruimte om sport te beoefenen op topniveau. Met meer dan 300 sportverenigingen, 13 sporthallen, 52 gym- en sportzalen, 24 sportparken, 3 atletiekbanen, 4 zwembaden en natuurlijk De Vechtsebanen heeft ook de infrastructuur sporters veel te bieden.

Koppeling met grote sportevenementen

De afgelopen jaren hebben grote evenementen als de Giro en de Tour de France, het EK voetbal voor vrouwen en het EK beachvolleybal laten zien dat sport en Utrecht onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Met de zes weken durende campagne Ruimte voor Talent willen Utrecht Marketing en SportUtrecht het profiel van Utrecht op sportgebied nog meer versterken. Iets dat naadloos aansluit bij de stad waar ‘gezond stedelijk leven voor iedereen’ centraal staat.  


Menno Hornman en Cor Jansen

Het is de eerste keer dat Utrecht Marketing en SportUtrecht de krachten bundelen. Op maandagmiddag 24 augustus wordt deze samenwerking officieel bekrachtigd op de sportvelden van SV Kampong door Menno Hornman, Manager Topsport & Talentontwikkeling van SportUtrecht, Cor Jansen, directeur van dmo Utrecht Marketing en hockeyer David Harte.
Trefwoorden: sport, talent, Utrecht, marketing citymarketing, dmo

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

06/11/24
Ondernemers vrijetijdssector minder positief
Nederlandse ondernemers zijn minder positief dan een jaar eerder. Toch verwachten ze in 2025 te investeren en de personeelssterkte. Het ondernemers vertrouwen is in Nederland onverminderd licht negatief. Hoe zit het in de vrijetijdssector?
15/10/24
Exclusief voor leden
Inclusieve watersport bij RiF010
Van 7 tot en met 12 oktober vond de Week van de Toegankelijkheid plaats, waarbij RiF010 heeft laten zien dat inclusiviteit in de watersport echt belangrijk is. En gewoon ook kan.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
09/10/24
Exclusief voor leden
Breaking werkt samen met 3x3
Op 12 oktober 2024 vindt het Nederlands Kampioenschap Breakdance plaats onder de naam Amsterdam Breaking Championships. Dit jaar bundelt de breakdance community de krachten met 3x3 basketbal in de iconische Gashouder in de hoofdstad.
19/09/24
Exclusief voor leden
Eurostar ziet 5% groei door sportzomer
Treinbedrijf Eurostar vervoerde 1,9 miljoen klanten naar en van de Olympische en Paralympische Spelen werden gebracht. Dit is een stijging van 5% ten opzichte van vorige zomer.
11/09/24
Hoger beroep over mountainbikeroute Sallandse Heuvelrug
Routenetwerken Twente is het niet eens met de gerechtelijke uitspraak over de langere sluiting van de mountainbikeroute op de Sallandse Heuvelrug en gaat in hoger beroep. De beheerorganisatie zet nu ook eigen onderzoek naar flora en fauna in.
29/08/24
Sportevenementen zorgen voor stijging camperreserveringen bij Goboony
De unieke combinatie van het EK-voetbal, de Tour de France en de Olympische Spelen heeft deze zomer geleid tot een stijging van ongeveer 9% in reserveringen bij Goboony, het grootste deelplatform voor campers in Europa.
27/08/24
Exclusief voor leden
Oplopende arbeidskosten en verliezen in gastvrijheidssector
Bedrijven in de gastvrijheidssector zijn minder positief over de bedrijfsresultaten van het afgelopen halfjaar dan de gemiddelde Nederlandse ondernemer. Ze zijn wel positiever over de arbeidsmarkt en ervaren als gevolg van het tekort aan personeel minder vaak een hoge werkdruk.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.