Geplaatst op: 28-08-2020
Auteur: Marc Gerlings

Natuur een kans geven met aankoop 1 miljoen vierkante meter

Natuur een kans geven met aankoop 1 miljoen vierkante meter
Natuur en biodiversiteit kansen bieden.
Verdwijnt het groen door de opkomst van bedrijven en infrastructuur? Landschap Noord-Holland koopt 1 miljoen vierkante meter natuur. Het laatste deel moet door het publiek worden gekocht.

Landschap Noord-Holland wijst op de verdozing van het landschap en stel daar een praktische daad tegenover. Dat kan alleen als het publiek meehelpt met de aankoop van natuur. 'Je herkent het vast wel. Vanuit het niets verschijnt er een nieuw bedrijventerrein of woonwijk in de buurt. Of er komt een weg, windmolenpark of distributiecentrum bij. Stukje bij beetje verliezen we onze groene omgeving, met grote gevolgen voor de biodiversiteit én onze gezondheid. Dit kan niet zo blijven doorgaan.'

'Daarom hebben we besloten in actie te komen. Wij gaan de Noord-Hollandse natuur uitbreiden met 1 miljoen m2. Zo krijgen planten en dieren méér ruimte en behoud jij een fijne, groene omgeving dichtbij huis. Iedereen kan meedoen! Samen kopen we grond en maken er natuur van. Voor € 7,50 per m2 stel je een stuk natuur veilig voor de toekomst.'

De financiering is bijna rond voor die 1 miljoen vierkante meter. Het gaat nog een laatste stuk van 24.000 vierkante meter dat door het publiek via deze actie gekocht moet worden.
Link: https://www.landschapnoordholland.nl/natuurfonds
Trefwoorden: natuur, nieuwe natuur, landschap, recreatie

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.