Geplaatst op: 27-08-2020
Auteur: Marc Gerlings

Schiphol biedt extra service in desinfecteren spullen

Schiphol biedt extra service in desinfecteren spullen
Drie locaties voor reizigers voor het desinfecteren van spullen. Foto: Schiphol Group / M Kuipers.
Als aanvulling op bestaande coronamaatregelen heeft Schiphol in de hal boven het station drie nieuwe ontsmettingslocaties waar reizigers onder meer hun persoonlijke spullen, zoals telefoon, paspoort en sleutels kunnen desinfecteren met UV-C licht.  Schiphol heeft met deze extra service een echte primeur.

Reizigers vinden de drie zogenoemde ‘Sanitising Service’ punten op Schiphol Plaza, in Lounge 2 en tussen Aankomsthal 3 en 4. Hierdoor kunnen zowel bezoekers, aankomende, vertrekkende als overstappende reizigers gebruik maken van de servicepunten.
 

UV-C licht

De Sanitising Service bestaat uit vier gedeelten: in alle gedeelten kunnen reizigers hun handen desinfecteren, spullen schoonmaken met vochtige doekjes en gebruik maken van handcrème. Daarnaast is er een plek waar reizigers hun persoonlijke spullen kunnen desinfecteren met UV-C licht en is er een gedeelte speciaal ingericht voor families. Het familiegedeelte maakt het voor ouders en kinderen gemakkelijk om de service te gebruiken, omdat deze speciaal in hoogte is aangepast en aantrekkelijk is gemaakt voor kinderen.


Handgel van Hollandse tulpenbollen

De handgel in deze servicepunten is gemaakt van Nederlandse tulpenbollen, die te klein zijn voor de teelt. De handgel is daardoor volledig duurzaam geproduceerd. Ook het UV-apparaat is van Nederlandse bodem. Met regelmaat is een medewerker aanwezig bij de Sanitising Service om gebruikers te verwelkomen en te assisteren, zoals bij het desinfecteren van de spullen met UV-C licht.

Schiphol werkt er hard aan om de hygiëne van de luchthaven voortdurend naar een hoger niveau te tillen. De afgelopen tijd zijn er al diverse maatregelen op het gebied van hygiëne getroffen. Zo zijn er meer dan 500 hand sanitisers verspreid over de luchthaven geplaatst en worden faciliteiten op de luchthaven waar veel mensen mee in aanraking komen –zoals sanitaire voorzieningen, balies en wachtruimtes- extra goed gereinigd.

Primeur voor  Schiphol

De Sanitising Service is een uniek concept op luchthavens, waarbij het draait om een extra attentie voor reizigers die de behoefte voelen zichzelf en hun persoonlijke spullen te desinfecteren.
Trefwoorden: corona, desinfecteren, Schiphol, station, reizen

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
22/11/24
Burgers' Zoo benut regenwater slim voor duurzame verzorging dieren
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optim...
22/11/24
Zeeland.com maakt lokaal boeken mogelijk dankzij samenwerking met Allyourz
Zeeland.com, het online inspiratieplatform van de provincie Zeeland, gaat een pilot aan met Allyourz. Dit betekent dat bezoekers van Zeeland.com voortaan direct hun verblijf in de provincie kunnen boeken.
21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...