Eerste onderzoek: Vakantiemarkt staat op zijn kop
Photo by Asad Photo Maldives from Pexels Een eerste onderzoek naar vakanties van Nederlanders wijst op een dramatische krimp en verschuiving van de vakantiemarkt. Kieskompas ondervroeg in samenwerking met LocalFocus in de eerste twee weken van augustus bijna 15.000 Nederlanders naar hun zomervakantie. Veel Nederlanders laten dit jaar de zomervakantie schieten. Ging in 2019 slechts 26% van de Nederlanders niet op vakantie, in 2020 verdubbelde dat bijna tot 44%. Vooral in buitenlandse vakanties zat de klad. In 2019 koos nog 60% voor een buitenlandse vakantie, da...
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Trefwoorden: vakanties, binnenlandse vakanties, buitenlandse vakanties, vakantieparticipatie
|
|
08/01/25
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
|
25/12/24
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
|
16/12/24
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
|
16/12/24
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
|
16/12/24
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
|
11/12/24
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
|
06/12/24
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
|
06/12/24
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
|
Momenteel geen berichten aanwezig.
|