Geplaatst op: 13-09-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Horeca een van de koplopers bij NOW 2.0

Horeca een van de koplopers bij NOW 2.0
Afbeelding van Bruno /Germany via Pixabay
UWV heeft in totaal ruim 63.000 aanvragen toegekend voor de tweede Tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging Werkgelegenheid (NOW 2.0). 

Naar deze werkgevers, die samen ruim 1,3 miljoen mensen in dienst hebben, is de eerste termijn van het voorschot overgemaakt, in totaal een bedrag van ruim 2,1 miljard euro. Het opgegeven verwachte omzetverlies is gemiddeld 46,5 procent. Dat blijkt uit de factsheet over NOW 2.0 van UWV.

Horeca
Het grootste aandeel in het aantal toekenningen hebben de sectoren commerciële dienstverlening (13.791), horeca & catering (12.568) en detailhandel (7.193). In de horeca & catering is het gemiddeld omzetverlies 49%. In totaal is aan de branche in het kader van NOW 2.0 ruim 261 miljoen euro uitgekeerd. 

Cultuur
Uit de sector cultuur komen 1.363 aanvragen. Daar is het gemelde omzetverlies maar liefst 62%. De sector ontvangt ruim 50 miljoen euro aan steun. 
Link: https://www.uwv.nl/overuwv/Images/factsheet-now-2-0-0904.pdf
Topics:Cultuur, Horeca
Trefwoorden: horeca, cultuur, corona, crisis, steunmaatregelen, werkgelegenheid

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

28/11/24
Exclusief voor leden
Certificaat SDG doelen voor Center Parcs
Center Parcs Europe heeft het SDG Pioneer-certificaat van de Verenigde Naties ontvangen voor de 29 Europese parken. Een belangrijke stap voor de duurzame ontwikkeling van deze keten.
28/11/24
Kinepolis biedt Cosy Loungers voor business class-ervaring
Bij Kinepolis Leidschendam krijg je vanaf 4 december niet alleen een film in perfecte projectie en ultiem geluid, maar lig je zelfs goed.
28/11/24
Aantal kampeerauto’s in 8 jaar tijd verdubbeld, grootste groei in Utrecht
Uit de cijfers van branchevereniging Kampeer & Caravan Industrie (KCI) en databureau VWE blijkt dat er nu 200.000 campers zijn geregistreerd in Nederland.
26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.

||| Agenda |||

29/11/24 t/m 30-11-24
29/11/24 t/m 30-11-24: BuitenlandBeurs
Op 29 en 30 november wordt in de Utrechtse jaarbeurs de BuitenlandBeurs georganiseerd. Dit evenement...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...