Geplaatst op: 14-09-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Nieuwe campagne en opvallende slogan voor Zeeland

Nieuwe campagne en opvallende slogan voor Zeeland
Zeeland zet samen met bewoners, ondernemers en organisaties alle zeilen bij voor een goed toeristisch najaar. Daarvoor is de campagne ‘Zeeland. Niet normaal Mooi’ ontwikkeld. Ondernemers kunnen met een online koolkit meedoen. Een campagne is volgens VVV Zeeland hard nodig om de toeristische sector gezond te houden. 

Met naar schatting vergelijkbare aantallen bezoekers in juli en augustus als vorig jaar, leek het ondanks alle coronamaatregelen een goede zomer voor de Zeeuwse toeristische sector. Je zou bijna kunnen spreken over een ‘normale’ zomer, maar iedereen beseft dat dit jaar alles anders is.

Zeeland. Niet normaal Mooi’

Zeeland kiest ervoor geen genoegen te nemen met het veelbesproken ‘Nieuwe normaal’ en gaat voor herstel van de toeristische sector op basis van eigen kracht, karakter en trots. Met de nieuwe campagne ‘Zeeland. Niet normaal Mooi’ wordt ook afscheid genomen van de campagne ‘Niet iedereen houdt van Zeeland. Mooi’ die drie jaar heeft gelopen. VVV Zeeland zet daarvoor in Nederland onder andere in op online- en social advertising in en outdoor reclame. In Duitsland wordt ook online campagne gevoerd samen met pr. Vanwege code oranje is de invulling voor België nog niet concreet. 

"Na een moeilijk eerste en tweede kwartaal zagen we afgelopen zomer dat de toeristische sector zich ondanks de coronamaatregelen ontzettend goed herstelt. Hopelijk kunnen we dit positieve gevoel doortrekken naar het najaar en de winter, want dat is hard nodig”, stelt directeur-bestuurder Erik van den Dobbelsteen van VVV Zeeland. "Gelukkig is Zeeland veelzijdiger dan zon, zee en strand en hebben we toeristen het hele jaar veel te bieden. Het is nu aan ons allemaal om te laten zien hoe mooi Zeeland is en wat er allemaal voor unieks te beleven valt. Als VVV Zeeland gaan wij graag voorop en bieden wij Zeeuwse ondernemers de mogelijkheden om bij te dragen aan een succesvol toeristisch najaar.” 



Zeeland klaar voor het najaar

Met de boodschap ‘Niet normaal mooi’ starten provincie Zeeland en VVV Zeeland een breed gedragen campagne voor toeristen én inwoners die komend najaar op zoek gaan naar een bijzondere vakantiebestemming in eigen land. Het offensief borduurt voort op het landelijke initiatief #hiermoetjezijn van NBTC Holland Marketing. Hierbinnen neemt Zeeland een eigenzinnige positie in en daagt iedereen uit om te ontdekken hoe contrastrijk, ongelooflijk, stormachtig, on-Nederlands en veelzijdig de provincie eigenlijk is. Ondernemers ontvangen van de VVV Zeeland een online toolkit om zo samen het toerisme via online advertising en sociale kanalen aan te jagen dit najaar.
Link: https://www.zakelijk.vvvzeeland.nl/portfolio/hersteloffensief
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo, zeeland, campagnes

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/11/24
Exclusief voor leden
Papendal van de Esports in Breda
Breda wil dé gaminghotspot van Nederland te worden. Die ambities werden afgelopen week helemaal duidelijk tijdens de Game Week in de stad waar ook initiatieven als de Esports Talenthub en de B'GAME incubator werden gepresenteerd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
22/11/24
Burgers' Zoo benut regenwater slim voor duurzame verzorging dieren
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optimaal gebruik van de recente overvloedige regenval door het opgevangen water te gebruiken voor de beregening van de vele overdekte leefwerelden van de dieren.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...