Geplaatst op: 24-09-2020
Auteur: Redactie
NRIT

Tapperuse heeft nieuwe eigenaar en slaat een andere weg in

Tapperuse heeft nieuwe eigenaar en slaat een andere weg in
Het voormalige Tapperuse is gekocht door Convious dat een e-commerce platform voor de vrijetijdsmarkt. Het bedrijf heeft Tap (Tick and Pay) zoals de app nu heet, toegevoegd aan haar portfolio. Convious helpt al meer dan 100 bedrijven uit de vrijetijdsbranche met haar geautomatiseerde AI-gestuurde ticketsoftware en geavanceerde Crowd Control-technologie hun bezoekers slimmer en veiliger te distribueren. Groot verschil met Tapperuse is dat deelnemende bedrijven een volledig eigen app krijgen met veel meer functies.

"Traditioneel loopt de vrijetijdsmarkt niet voorop qua e-commerce. We zijn daarom blij om te zien dat ons sterk groeiende klantenbestand ons platform in toenemende mate gebruikt en de voordelen haalt uit meer directe online verkoop. COVID-19, heeft de markt veranderd en ‘online’ is belangrijker dan ooit. Door de aankoop van de Tap-technologie en het team, breiden we ons aanbod uit met native mobiele apps tegen een fractie van de gebruikelijke kosten, maar mét alle voordelen”. Camiel Kraan, CEO van Convious.

Wat is Tap?

Tap (Tick and Pay) is een white-label 'Pay as you go'-platform dat onder andere dagattracties helpt in te spelen op de verschillende behoeften van bezoekers door een unieke en innovatieve technologie te gebruiken. Hiermee kunnen bezoekers gemakkelijk reserveren en betalen zij alleen voor de doorgebrachte tijd. Ook stelt dit dagattracties in staat om voor, tijdens en na het bezoek een sterkere relatie op te bouwen met hun bezoekers, waardoor hun bereik, omzet en winst toenemen.

Met de baanbrekende technologie van Tap, biedt Convious met native apps nu ook een optimale mobiele ervaring voor de vrijetijdsmarkt. Wellnesscentra, attractieparken, dierentuinen of musea kunnen met de app de gastervaring en betrokkenheid verbeteren door nieuwe functies als: in-app location based messaging, crowd control door middel van GPS met geofencing en heat-mapping, toegangs- en capaciteitsbeheer en zelfs mobiele advertenties voor bijvoorbeeld F&B upsell. Dat allemaal zonder extra ontwikkelingskosten voor de aanbieder.

Wat is Convious?

Convious is het toonaangevende SaaS-platform voor de vrijetijdsmarkt in Europa. "Wij geloven sterk in hun visie van één volledige e-commerce oplossing voor de vrijetijdsmarkt. Hierdoor was het een makkelijke keuze samen te werken en meer bedrijven te helpen beter online en offline te presteren ", zegt Ronald de Groot, Product Owner bij Tap. "Door de app te gebruiken, hebben de partners van Convious toegang tot realtime bezoekersdata. Dit is van onschatbare waarde en biedt nieuwe commerciële kansen. Daarnaast kunnen operationele processen verbeterd worden. Bovenal verhoogt het de veiligheid en zorgt het ervoor dat voldaan wordt aan de COVID-19-richtlijnen.”
Link: https://www.convious.com/tap
Trefwoorden: attractieparken, dagrecreatie, cultuur, tickets, crowdcontrol, online, reserveren

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

20/12/24
DierenPark Amersfoort opent nieuwe Chimpanseevallei
DierenPark Amersfoort heeft de deuren geopend van haar nieuwste themagebied: de Chimpanseevallei. Bezoekers kunnen nu oog in oog staan met deze bijzondere primaten in een volledig vernieuwde omgeving.
06/12/24
Beekse Bergen opent tropisch binnenspeelparadijs: Speelland Indoor
Beekse Bergen breidt deze winter uit met een nieuwe attractie: Speelland Indoor. Speelland Indoor bevindt zich op het terrein van Speelland Beekse Bergen, waar bezoekers in het voorjaar en de zomer kunnen genieten van dagrecreatie rond het Victoriameer.
04/12/24
Laatste maand om subsidie voor cyberweerbaarheid aan te vragen: vrijetijdssector loopt achter
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.
29/11/24
Exclusief voor leden
Tweede editie van Light Safari na eerste succesvolle editie
De tweede editie van Light Safari in Safaripark Beekse Bergen is van start gegaan. Vorig jaar trok het evenement meer dan 185.000 bezoekers en dit jaar belooft het nog spectaculairder te worden.
22/11/24
Burgers' Zoo benut regenwater slim voor duurzame verzorging dieren
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optimaal gebruik van de recente overvloedige regenval door het opgevangen water te gebruiken voor de beregening van de vele overdekte leefwerelden van de dieren.
19/11/24
Exclusief voor leden
Tien keer Warme Winteravonden in DierenPark Amersfoort
DierenPark Amersfoort brengt voor het eerst 10 winterse avonden tot leven tijdens de Warme Winteravonden. Deze zijn geprogrammeerd van 21 tot en met 30 december 2024 en in het nieuwe jaar van 2 tot en met 4 januari 2025.
19/11/24
Start Bouw Ngyuwe bij ZooParc Overloon
ZooParc Overloon is begonnen met de bouw van Ngyuwe, het grootste expeditiegebied in de geschiedenis van het park. Ngyuwe neemt bezoekers mee naar het hart van tropisch Afrika.