Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 28-09-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Megaletters voor Rivierenland

Megaletters voor Rivierenland
Foto: RBT Rivierenland
Amsterdam mag de letters iAmsterdam dan bij het grof vuil hebben gezet, Rivierenland heeft levensgrote letters BETUWE laten maken. 

Op het kleinschalige streekmarketingevent onthulde wethouder er Rutger van Stappershoef van West-Betuwe onthulde de drie meter hoge letters. Deze zijn geplaatst in een fruitkist waardoor ze verplaatsbaar zijn en op iedere locatie in de Betuwe in te zetten zijn door evenementen, ondernemers en gemeenten. De megagrote letters zijn onderdeel van de regiospecifieke campagne 'Gelderland levert je mooie streken'.

Streken beter op de kaart

Tijdens het event ontvouwde het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Rivierenland haar plannen  om de streken Betuwe, Bommelerwaard en Land van Maas en Waal duidelijker op de kaart te zetten. Nieuwe websites, apps en heel veel merchandise gaan daaraan bijdragen.



Rivierenland ontwikkelt in snel tempo

Uit de meest recente cijfers uit de monitor vrijetijdseconomie is gebleken dat het toerisme in de regio sterk is gegroeid. De overnachtingen zijn bijvoorbeeld gegroeid met maar liefst 62%. Landelijk was dit slechts 4%. RBT Rivierenland is ook midden in de coronacrisis niet negatief. "Van veel ondernemers vernemen wij dat het beter is gegaan dan aanvankelijk werd gedacht", aldus directeur Richard de Bruin.” De organisatie is betrokken bij veel nieuwe dag- en verblijfsontwikkelingen in het gebied om ondernemers te inspireren, adviseren en bij te staan.

Toerisme Awards

Jan de Boer, voorzitter van het Speerpuntberaad Recreatie en Toerisme, heeft tijdens het Streekmarketingevent de Toerisme Award Rivierenland 2020 uitgereikt. Ondernemer Ben van Ooijen van De Tuinen van Appeltern mocht de Award in ontvangst nemen. De uitreiking van de Toerisme Award is een initiatief van RBT Rivierenland en is een waarderingsprijs voor het ondernemerschap. 
Link: https://rivierenland.biz/toerisme-en-recreatie-groeit-in-de-regio/
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo's, Gelderland, rivierenland

CELTH



||| Nieuws |||

01/04/25
Vloer Recreatie Vakbeurs voor 80% gevuld
Met nog ruim zeven maanden te gaan tot de Recreatie Vakbeurs op 11, 12 en 13 november 2025 in Evenementenhal Hardenberg, is de beursvloer nu al voor maar liefst 80% geboekt.
01/04/25
Week van de Duurzame Waterrecreatie
In de week van 22 tot en met 28 mei 2025 vindt voor de derde keer op rij de Week van de Duurzame Waterrecreatie plaats. Tijdens deze week staan verschillende kennisonderwerpen op het gebied van duurzame waterrecreatie in de schijnwerpers.?
01/04/25
Tegenslagen voor culturele sector en
"Laten we samen verder bouwen aan een culturele en creatieve sector die blijft verbinden en vernieuwen". Met deze oproep opent voorzitter Kristel Baele het online jaarverslag 2024 van de Raad voor Cultuur, dat vandaag is gepubliceerd.
01/04/25
Exclusief voor leden
Plopsaland De Panne viert 25e verjaardag met spectaculaire parade
Plopsaland De Panne heeft op 29 maart 2025 haar 25e jubileumseizoen geopend met een groots feest, in aanwezigheid van talrijke bekende Vlamingen en prominenten. Het hoogtepunt van de viering is de gloednieuwe 25 Celebration Parade, een kleurrijke stoet met acht praalwagens, tientallen dansers en de Studio 100-figuren.
01/04/25
Brabant verwelkomt nieuw wandelplatform: WandelStarter
Brabantse wandelaars kunnen vanaf vandaag hun hart ophalen met het nieuwe platform WandelStarter. Dit digitale initiatief, gelanceerd door Brabant Partners en partners, biedt een overzicht van meer dan 200 startpunten voor prachtige wandelroutes in de regio.
01/04/25
Nieuw personage in Slagharen: Burgemeester Bright verwelkomt gasten
De introductie van Burgemeester Bright naast alle bestaande personages zorgt voor extra beleving voor de bezoekers.
01/04/25
Exclusief voor leden
Cruiseschepen in Rotterdam aan de stekker
Een mijlpaal in de verduurzaming van de Rotterdamse haven is bereikt: cruiseschepen aan de Wilhelminakade kunnen vanaf nu gebruikmaken van walstroom. Dit betekent dat ze hun motoren niet langer hoeven te laten draaien om stroom te produceren wat en aanzienlijke verminderen van geluidsoverlast en luchtvervuiling oplevert.
31/03/25
Nederlandse reizigers ontdekken Korea
Korea is in opmars als populaire reisbestemming onder Nederlandse vakantiegangers.

||| Agenda |||

05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...
12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...