Geplaatst op: 28-09-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

TUI gaat Workations in de markt zetten

TUI gaat Workations in de markt zetten
Corona maakt ook creatief. TUI zet nu zogenaamde Workations in de markt. Volgens de reisorganisatie een perfecte combinatie van werken en ontspannen. Dat kan met je eigen gezin met een goede werkplek op het vakantieadres maar ook een Workation met collega’s. TUI zit nog in de experimentele fase en zoekt voor dit concept in haar Workation Lab vooral de samenwerking met bedrijven.

"Een nieuwe omgeving is vaak een stimulans voor creativiteit en productiviteit”, stelt TUI. "Toonaangevende en innovatieve bedrijven gaan dan ook op zoek naar een manier om hun werknemers betrokken en gemotiveerd te houden. Daarom combineert reisorganisatie TUI flexibiliteit en inspiratie met de introductie van TUI Workation; de perfecte combinatie van werk en vakantie zonder dat het vakantiedagen kost.”

Interessant concept voor zowel werknemers als werkgevers

Frans Leenaars, Chief Marketing Officer TUI Western Region: "De TUI Workation biedt medewerkers alle mogelijkheden om net zo productief te zijn als thuis. Maar dan in een omgeving die inspireert en tegelijk ook rust en ontspanning brengt. Want hoe heerlijk is het om na een intensieve werkdag een duik in het zwembad te nemen, een strandwandeling te maken of te relaxen in de spa van het hotel. Maar ook de gesprekken met andere Workationers brengen inspiratie, verbinding en nieuwe inzichten. Dit concept is interessant voor werknemer én werkgever. Het houdt medewerkers gemotiveerd en betrokken, biedt ruimte voor ontspanning en draagt daarmee bij aan het mentale welzijn, daar ben ik 100% van overtuigd.”

Plussen en minnen aan thuiswerken

Uit verschillende onderzoeken blijkt dat thuiswerken de Nederlandse werknemer goed bevalt: geen files, minder reistijd en flexibel je tijd kunnen indelen. En de laatste maanden is duidelijk geworden dat de productiviteit geen probleem hoeft te zijn voor thuiswerkers. Maar er zijn ook nadelen, zoals het vervagen van werk- en privétijd, te veel uren maken, het missen van collega’s om mee te sparren en elkaars creativiteit te bevorderen. Met stress en zelfs een verhoogde kans op een burn-out tot gevolg. Psychologen zijn het er dan ook over eens; thuiswerken is niet altijd goed voor de mentale gezondheid.

Werken en nieuwe energie opdoen

TUI ontwikkelde speciaal hiervoor het TUI Workation concept; het combineren van werk en vakantie. Werken in een inspirerende omgeving, op een goed uitgeruste werkplek waar je na een productieve werkdag kunt genieten van het ontspannen vakantiegevoel. Of waar je gewoonweg nieuwe energie krijgt van een prachtige omgeving en van gesprekken met andere Workationers. Dat kunnen collega’s zijn, je gezinsleden of mensen uit een geheel andere bedrijfstak die daar ook op Workation zijn. Voor de TUI Workation selecteerde de reisorganisatie een aantal geschikte en comfortabele accommodaties in binnen- en buitenland.

Workation Lab

Het concept zal in eerste instantie vooral in samenwerking met bedrijven worden uitgezet. In een zogenaamd Workation Lab wordt het verder uitgewerkt en doorontwikkeld. De eerste pilot reis vertrok gisteren naar de Algarve. Medewerkers van zeven verschillende Nederlandse en Belgische bedrijven verblijven op dit moment in hotel TUI BLUE Falésia in het Portugese Olhos d'Agua. Zij zijn daar bezig met hun dagelijkse werk, tegelijkertijd testen ze de faciliteiten en geven ze directe feedback aan de meegereisde begeleider van het Workation Lab.

Locaties voor individuele boekingen

In de opstartfase biedt TUI Workations aan in Nederland - in samenwerking met Droomparken - en op een beperkt aantal buitenlandse bestemmingen. Uiteraard wordt rekening gehouden met de actuele reisadviezen. Het concept wordt op dit moment met name uitgerold in samenwerking met bedrijven, maar een Workation kan ook individueel geboekt worden. Voor meer informatie kunnen bedrijven terecht op deze webpagina en individuele reizigers op www.tui.nl/workation
Trefwoorden: reisbranche, reizen, vakanties, werk, workation

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
19/11/24
Eindhoven Airport start met uitbreiding terminal
Bouwbedrijf Heijmans en Eindhoven Airport hebben een aannemingsovereenkomst getekend voor de uitbreiding van de terminal. Deze uitbreiding zal passagiers van de Brabantse luchthaven extra ruimte, comfort en beleving bieden, wat een belangrijke kwaliteitsimpuls voor de luchthaven betekent
15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.
15/11/24
Better Places: Positieve impact maken met reizen
Reisorganisatie Better Places heeft haar Impactrapport over 2023 gepubliceerd en meldt trots de resultaten. De reisorganisatie is een voorbeeld voor anderen en loopt mijlenver voorop in de transitie. Ze minimaliseren de negatieve impact en vergroten de positieve.
15/11/24
Exclusief voor leden
Noorden boos over uitstel ontwikkeling Lelylijn en Nedersaksenlijn
Noordelijk Nederland is zeer ontstemd over de uitkomsten van het Bestuurlijk Overleg over mobiliteit tussen Rijk en regio van afgelopen woensdag 6 november. Twee belangrijke spoorlijnen voor het noorden gaan niet van start.
08/11/24
Exclusief voor leden
Grote uitstoot door ver-vliegers: Milieu Centraal en Natuur & Milieu lanceren bewustwordingscampagne
Uit een nieuw onderzoek van Motivaction, uitgevoerd in opdracht van Milieu Centraal en Natuur & Milieu, blijkt dat 4 op de 10 reizigers de klimaatimpact van verre vliegreizen onderschatten. Om reizigers bewust te maken van deze impact en gedragsverandering te stimuleren, lanceren Milieu Centraal en Natuur & Milieu vandaag de online campagne ‘Op vakantie? Denk dichtbij’.
08/11/24
Druk derde kwartaal voor Nederlandse luchthavens
In het derde kwartaal van 2024 reisden 21,6 miljoen passagiers van en naar de vijf belangrijkste Nederlandse luchthavens. Dit is bijna 4% meer dan in hetzelfde kwartaal van 2023. Waar reisden al die passagiers naar toe?
07/11/24
Opmars Nederlandse tweewielermarkt zet zich voort
Het aantal fietsen, brom/snorfietsen en motoren in ons land blijft gestaag groeien. Nu al tot een park van inmiddels 26,2 miljoen tweewielers

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.