Geplaatst op: 02-10-2020
Auteur: Marc Gerlings

Bewoners vertellen over de beste plekken in campagne Utrechtse Heuvelrug

Jouw leukste plek #opdeheuvelrug

Bewoners vertellen over de beste plekken in campagne Utrechtse Heuvelrug
Campagneposter met een mooie plek bij Rhenen.

Het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Heuvelrug & Vallei start vandaag de campagne ‘Mijn leukste plek #opdeheuvelrug’. Eerder deze week maakte NBTC Holland Marketing bekend dat er ruim 70 procent minder internationale bezoekers worden verwacht in 2020. Het aandeel bestedingen op de Heuvelrug  kwam vóór corona al voor zo’n 75 procent uit eigen regio. Dit zal naar verwachting alleen maar stijgen, meldt het RBT. De focus van de campagne ligt daarom op bewoners, bezoekers en ondernemers uit de regio. 

Bewoners delen tot eind van 2020 tips met elkaar om de twee regio's Utrechtse Heuvelrug en de Gelderse Vallei te ontdekken via hiermoetjezijn.opdeheuvelrug.nl

Jouw leukste plek #opdeheuvelrug

De afgelopen weken hebben prominenten, ondernemers en bewoners hun leukste plek op de Heuvelrug gedeeld op de website hiermoetjezijn.opdeheuvelrug.nl. De verzameling verhalen vormt een digitale inspiratiegids die door iedereen aangevuld kan worden. RBT Heuvelrug & Vallei roept bewoners op om zo veel mogelijk tips aan te leveren. 

RBT: 'Dit kan een plek zijn waar je het liefst gaat wandelen, waar je nieuwe energie opdoet of gewoon een plek die onvergetelijk is. Iedereen is welkom om tips te delen of om ideeën op te doen via hiermoetjezijn.opdeheuvelrug.nl.'

Verrassende ontdekkingen

De zomer van 2020 vierden veel Nederlanders vakantie in eigen land, zo ook op de Utrechtse Heuvelrug en in de Gelderse Vallei. Van fiets- en wandeltochten tot museumbezoek en van overnachten in een luxe hotel tot rondtrekken in een camper. Nederland werd afgelopen zomer opnieuw ontdekt. 

Nasera Elfring, projectleider bij RBT Heuvelrug & Vallei: "We lezen zoveel mooie verhalen en tips over ontdekkingen in de regio. Het is een mooi moment om deze tips met iedereen te delen. We hopen dat deze persoonlijke aanbevelingen anderen helpen om verrassende ontdekkingen in de regio te doen.”



Doorzetten op lokaal

Uit cijfers van vóór corona blijkt dat zo’n 75 procent van de bestedingen op de Heuvelrug al uit de regio of de provincie Utrecht kwam. Nasera Elfring: "We verwachten dat dit aandeel alleen maar zal blijven stijgen. We blijven ons dan ook op deze doelgroep richten. De Utrechtse Heuvelrug en de Gelderse Vallei zijn de plek waar bewoners van de stad hun rust vinden in de natuur en waar bewoners nog wekelijks nieuwe ontdekkingen doen.”

Vijf jaar inspiratie

Maandelijks bezoeken ruim 35.000 mensen opdeheuvelrug.nl om inspiratie op te doen om eropuit te trekken. Het is een bijzonder jaar om een jubileum te mogen vieren. Door de coronacrisis geen live evenement met partners en geen evenement voor bewoners en bezoekers. Toch laat het RBT dit jubileumjaar niet zomaar voorbij gaan. Met de campagne ‘Mijn leukste plek #opdeheuvelrug’ wil het RBT alle mooie verhalen van ontdekkingen en belevingen van de afgelopen vijf jaar delen.



Onderdeel herstelplan

De campagne is onderdeel van het Herstelplan Bestemming Heuvelrug 2020-2021 en is een vervolg op de zomercampagne ‘Hier moet je zijn #opdeheuvelrug’. Samen met ruim 600 ondernemers en negen gemeentes (Baarn, Renswoude, Rhenen, Scherpenzeel, Soest, Utrechtse Heuvelrug, Veenendaal, Woudenberg en Zeist) wordt er gewerkt aan een duurzaam herstel van de gastvrijheidseconomie. Met de campagne sluit RBT Heuvelrug & Vallei aan op de landelijke beweging ‘Hier moet je zijn’, een initiatief van NBTC Holland Marketing.
Trefwoorden: campagne, Heuvelrug, Gelderse Vallei, bewoners, toerisme, corona, beleid, herstelplan

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

06/11/24
Ondernemers vrijetijdssector minder positief
Nederlandse ondernemers zijn minder positief dan een jaar eerder. Toch verwachten ze in 2025 te investeren en de personeelssterkte. Het ondernemers vertrouwen is in Nederland onverminderd licht negatief. Hoe zit het in de vrijetijdssector?
15/10/24
Exclusief voor leden
Inclusieve watersport bij RiF010
Van 7 tot en met 12 oktober vond de Week van de Toegankelijkheid plaats, waarbij RiF010 heeft laten zien dat inclusiviteit in de watersport echt belangrijk is. En gewoon ook kan.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
09/10/24
Exclusief voor leden
Breaking werkt samen met 3x3
Op 12 oktober 2024 vindt het Nederlands Kampioenschap Breakdance plaats onder de naam Amsterdam Breaking Championships. Dit jaar bundelt de breakdance community de krachten met 3x3 basketbal in de iconische Gashouder in de hoofdstad.
19/09/24
Exclusief voor leden
Eurostar ziet 5% groei door sportzomer
Treinbedrijf Eurostar vervoerde 1,9 miljoen klanten naar en van de Olympische en Paralympische Spelen werden gebracht. Dit is een stijging van 5% ten opzichte van vorige zomer.
11/09/24
Hoger beroep over mountainbikeroute Sallandse Heuvelrug
Routenetwerken Twente is het niet eens met de gerechtelijke uitspraak over de langere sluiting van de mountainbikeroute op de Sallandse Heuvelrug en gaat in hoger beroep. De beheerorganisatie zet nu ook eigen onderzoek naar flora en fauna in.
29/08/24
Sportevenementen zorgen voor stijging camperreserveringen bij Goboony
De unieke combinatie van het EK-voetbal, de Tour de France en de Olympische Spelen heeft deze zomer geleid tot een stijging van ongeveer 9% in reserveringen bij Goboony, het grootste deelplatform voor campers in Europa.
27/08/24
Exclusief voor leden
Oplopende arbeidskosten en verliezen in gastvrijheidssector
Bedrijven in de gastvrijheidssector zijn minder positief over de bedrijfsresultaten van het afgelopen halfjaar dan de gemiddelde Nederlandse ondernemer. Ze zijn wel positiever over de arbeidsmarkt en ervaren als gevolg van het tekort aan personeel minder vaak een hoge werkdruk.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.