Geplaatst op: 05-10-2020
Auteur: Marc Gerlings

Bekende Van Gogh schilderijen op tweede kledinglijn Van Gogh Museum

Bekende Van Gogh schilderijen op tweede kledinglijn Van Gogh Museum
Nieuwe herfst/winter collectie. Christian Yav, Credit: Christiaan van Leeuwen
Het Amsterdamse modelabel Daily Paper en het Van Gogh Museum brachten afgelopen vrijdag een tweede collectie uit waarbij een aantal meesterwerken van Vincent van Gogh in diverse kledingstukken is verwerkt.

Geïnspireerd door het leven en werk van Vincent van Gogh ontwierp Daily Paper samen met het Van Gogh Museum een speciale collectie voor de herfst/winter. In deze tweede lijn staan iconische werken als De aardappeleters (1885) en Zonnebloemen (1889) centraal, maar ook een aantal van Van Goghs onbekendere werken met bloemen.

De nieuwe collectie bestaat uit jassen, T-shirts, sweaters, jacks en verschillende accessoires. De herfst/winter collectie van 2020 is verkrijgbaar in de Van Gogh Museum webshop, via Dailypaperclothing.com, in de Daily Paper stores, in de Van Gogh Museumwinkel en bij geselecteerde retailers wereldwijd geprijsd tussen 70 – 280 euro per kledingstuk.

Daily Paper x Van Gogh Museum 

Terwijl de eerste Daily Paper x Van Gogh Museum kledinglijn het ontwerp van Van Gogh zijn kunst verkende, wordt in deze tweede samenwerking de blik gericht op de kunstenaar zelf. Door parallellen te trekken tussen het leven en de carrière van één van Nederlands meest gevierde kunstenaars en dat van jonge makers, hopen Daily Paper en het Van Gogh Museum een nieuwe generatie te betrekken en te inspireren. De samenwerking tussen het Van Gogh Museum en Daily Paper is onderdeel van het vierjarige onderzoekstraject Van Gogh verbindt. Dit traject, dat wordt gesteund door Fonds 21, onderzoekt hoe het museum duurzaam relevant kan zijn voor jongvolwassenen met een bi-culturele achtergrond. Daily Paper is sinds haar oprichting diepgeworteld in deze jeugdcultuur en is daarom een waardevolle partner voor het Van Gogh Museum.

Trefwoorden: museum, mode, inclusieviteit

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

28/11/24
Exclusief voor leden
Certificaat SDG doelen voor Center Parcs
Center Parcs Europe heeft het SDG Pioneer-certificaat van de Verenigde Naties ontvangen voor de 29 Europese parken. Een belangrijke stap voor de duurzame ontwikkeling van deze keten.
28/11/24
Kinepolis biedt Cosy Loungers voor business class-ervaring
Bij Kinepolis Leidschendam krijg je vanaf 4 december niet alleen een film in perfecte projectie en ultiem geluid, maar lig je zelfs goed.
28/11/24
Aantal kampeerauto’s in 8 jaar tijd verdubbeld, grootste groei in Utrecht
Uit de cijfers van branchevereniging Kampeer & Caravan Industrie (KCI) en databureau VWE blijkt dat er nu 200.000 campers zijn geregistreerd in Nederland.
26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.

||| Agenda |||

29/11/24 t/m 30-11-24
29/11/24 t/m 30-11-24: BuitenlandBeurs
Op 29 en 30 november wordt in de Utrechtse jaarbeurs de BuitenlandBeurs georganiseerd. Dit evenement...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...