Geplaatst op: 05-10-2020
Auteur: Marc Gerlings

Bekende Van Gogh schilderijen op tweede kledinglijn Van Gogh Museum

Bekende Van Gogh schilderijen op tweede kledinglijn Van Gogh Museum
Nieuwe herfst/winter collectie. Christian Yav, Credit: Christiaan van Leeuwen
Het Amsterdamse modelabel Daily Paper en het Van Gogh Museum brachten afgelopen vrijdag een tweede collectie uit waarbij een aantal meesterwerken van Vincent van Gogh in diverse kledingstukken is verwerkt.

Geïnspireerd door het leven en werk van Vincent van Gogh ontwierp Daily Paper samen met het Van Gogh Museum een speciale collectie voor de herfst/winter. In deze tweede lijn staan iconische werken als De aardappeleters (1885) en Zonnebloemen (1889) centraal, maar ook een aantal van Van Goghs onbekendere werken met bloemen.

De nieuwe collectie bestaat uit jassen, T-shirts, sweaters, jacks en verschillende accessoires. De herfst/winter collectie van 2020 is verkrijgbaar in de Van Gogh Museum webshop, via Dailypaperclothing.com, in de Daily Paper stores, in de Van Gogh Museumwinkel en bij geselecteerde retailers wereldwijd geprijsd tussen 70 – 280 euro per kledingstuk.

Daily Paper x Van Gogh Museum 

Terwijl de eerste Daily Paper x Van Gogh Museum kledinglijn het ontwerp van Van Gogh zijn kunst verkende, wordt in deze tweede samenwerking de blik gericht op de kunstenaar zelf. Door parallellen te trekken tussen het leven en de carrière van één van Nederlands meest gevierde kunstenaars en dat van jonge makers, hopen Daily Paper en het Van Gogh Museum een nieuwe generatie te betrekken en te inspireren. De samenwerking tussen het Van Gogh Museum en Daily Paper is onderdeel van het vierjarige onderzoekstraject Van Gogh verbindt. Dit traject, dat wordt gesteund door Fonds 21, onderzoekt hoe het museum duurzaam relevant kan zijn voor jongvolwassenen met een bi-culturele achtergrond. Daily Paper is sinds haar oprichting diepgeworteld in deze jeugdcultuur en is daarom een waardevolle partner voor het Van Gogh Museum.

Trefwoorden: museum, mode, inclusieviteit

CELTH



||| Nieuws |||

16/12/25
VVV Hart van Limburg branding- en merkstrategie: een regio vol verhalen
Tijdens de jaarlijkse relatiedag van Stichting VVV Hart van Limburg is de nieuwe branding en merkstrategie van de regio Midden-Limburg gepresenteerd: 'Een regio vol verhalen'. Deze herpositionering markeert een belangrijk moment en biedt een toekomstbestendige basis voor de promotie, samenwerking en regionale ontwikkeling.
16/12/25
Utrecht Marketing gaat over naar Utrecht & Partners
Utrecht Marketing presenteerde onlangs haar Meerjarenplan 2026–2029 en ondertekende samen met wethouder Susanne Schilderman de meerjarenopdracht van de gemeente Utrecht. Tijdens dezelfde bijeenkomst maakte de organisatie bekend dat zij per 1 januari 2026 verdergaat onder een nieuwe naam: Utrecht & Partners.
16/12/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs start in 2026 met circulaire standbouw
Koninklijke Jaarbeurs introduceert vanaf 1 januari 2026 volledig circulaire standbouw voor exposanten op haar eigen vakbeurzen. Met deze stap versnelt Jaarbeurs actief de duurzame transitie binnen de evenementenbranche.
15/12/25
Zeeland dichter bij Brabantse steden en Zwolle
Zeeland en Noord-Brabant zijn beter met elkaar verbonden via een directe treinverbinding ieder uur. Dat werd op 15 december feestelijk gevierd op het station in Vlissingen.
15/12/25
Exclusief voor leden
Erfgoed Zwarte Molen wordt vakantieverblijf
Stichting Kempens Landschap opent in januari 2026 een erfgoedlogies in de Zwarte Molen in Lille. Deze 19e-eeuwse molen, die sinds 2016 eigendom is van de landschapsorganisatie, werd grondig gerenoveerd en ingericht als vakantiewoning voor vier personen. Met de herbestemming wil de Stichting het karakteristieke gebouw opnieuw actief deel laten uitmaken van de gemeenschap.
15/12/25
Verdubbeling doorfietsroutes tot 2030
De Nederlandse doorfietsroutes zijn het afgelopen jaar opnieuw flink uitgebreid. In 2025 is het netwerk gegroeid naar 1.118 kilometer gerealiseerde doorfietsroutes, een toename van 137 kilometer ten opzichte van vorig jaar. De komende vijf jaar verdubbelt dat waarschijnlijk met 1.198 kilometer naar een totaal van 2.316 kilometer. Dat blijkt uit een inventarisatie van samenwerkingsorganisatie Tour de Force.
15/12/25
Efteling musical Joris en de draak naar 42 theaters
Het Rotterdam Ahoy Convention Centre (RACC) bestaat in december 2025 vijf jaar. Dat was geen makkelijke introductie. Nederland zat volop in de coronaperiode en bijeenkomsten waren vaak niet mogelijk.
12/12/25
KLM wil dat vliegbelasting wordt geïnvesteerd in SAF
KLM steunt de oproep van het vandaag verschenen Wennink-rapport dat gericht is op het sterker maken van de Nederlandse economie in de komende tien jaar, ‘De route naar toekomstige welvaart’ dat de overheid investeert in een nationaal SAF-fonds. KLM ziet het als kans om meer duurzaam vliegen mogelijk te maken. Het vraagt zelfs om de opbrengsten van de vliegbelasting te investeren in SAF.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...