Geplaatst op: 09-10-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Pintransacties in vrijetijdssector lopen hard terug

Pintransacties in vrijetijdssector lopen hard terug
Afbeelding van Ahmad Ardity via Pixabay
De recente maatregelen om het coronavirus terug te dringen hebben duidelijk effect op de economie. De totale waarde van de pintransacties lag op 5 oktober 7% lager dan normaal, een week eerder was dat nog 4% lager dan normaal. Dat zien we het duidelijkst in de vrijetijdsbranche. Met bouwmarkten, woonwinkels en food-retail gaat het juist heel erg goed.

De omzet in de horeca zakt na een goede periode scherp weg. Halverwege september lag de pinomzet bij cafés en restaurants hoger dan normaal. Dat was mede te danken aan het warme weer. Inmiddels hebben ze hun pinomzet flink zien dalen en ligt hun omzet 25% onder normaal. Dat komt deels door het mindere weer maar vooral door de (meest recente) coronamaatregelen.

Ook in de categorie recreatie en cultuur valt de pinomzet ver terug, inmiddels ligt hun omzet 35% onder normaal. Sportverenigingen- en clubs, vakantieverblijven en pretparken beslaan ruim de helft van de categorie. De pin-omzet daalde op deze plekken sinds 20 september zo'n 30-40% harder dan in 2019.


Trefwoorden: horeca, attractieparken, dagrecreatie, sport, verblijfsrecreatie, horeca, crisis, corona

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.