1 Europese coronakaart
De Europese Unie krijgt 1 kaart met daarin voor elke regio het gevaar voor het coronavirus. De kaart wordt wekelijks bijgewerkt door het Europees Centrum voor Ziektepreventie en Bestrijding (ECDC). Er zijn drie kleuren groen, oranje of rood. Die kleuren worden bepaald door nieuwe coronagevallen in de afgelopen 14 dagen per 100.000 inwoners, het aantal testen per 100.000 inwoners en het aandeel positief geteste mensen.
Over uniforme maatregelen wisten de lidstaten geen akkoord te bereiken. Zo kunnen landen zelf bepalen of reizigers een test moeten ondergaan of in quarantaine moeten. Er komt wel een Europees sjabloon voor de gezondheidsverklaring maar het gebruik daarvan is niet verplicht.
Link: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/QANDA_20_1875
Trefwoorden: corona, crisis, europa, reizen, toerisme, reisbranche
|
|
16/12/24
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
|
16/12/24
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
|
16/12/24
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
|
11/12/24
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
|
06/12/24
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
|
06/12/24
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
|
04/12/24
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
|
25/11/24
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
|
Momenteel geen berichten aanwezig.
|