Geplaatst op: 20-10-2020
Auteur: Marc Gerlings

Amrican dream in de Keukenhof maar komen de Amerikanen wel?

Amrican dream in de Keukenhof maar komen de Amerikanen wel?
Pete Hoekstra (l) en Bart Siemerink.
Pete Hoekstra, ambassadeur van de Verenigde Staten, heeft samen met Keukenhof directeur Bart Siemerink tulpenbollen geplant met de toepasselijke naam ‘American Dream’. Zij kijken daarmee samen vooruit naar een bloeiend voorjaar van 2021 waarin bezoekers weer naar het park kunnen komen.

Jaarlijks brengen veel Amerikanen een bezoek aan Keukenhof. Het is de vraag of dat volgend jaar ook mogelijk is. Dat hangt af van de ontwikkelingen van het coronavirus en de eventuele reisbeperkingen.

Ambassadeur Hoekstra en zijn vrouw zijn liefhebbers van Keukenhof en vaste bezoekers aan het park. "Mijn vrouw en ik zouden afgelopen voorjaar bijna iedere week wel gasten uit de VS ontvangen, die er allemaal erg naar uitkeken om naar Keukenhof te gaan", geeft Hoekstra aan. "Helaas is het anders gelopen, maar ik hoop dat ze komend voorjaar alsnog kunnen komen. Dan zullen wij trots de American Dream-tulpen laten zien die we vandaag hebben helpen planten.”

Keukenhof verwacht voor volgend jaar dat de bezoekers vooral uit Nederland, Duitsland en België komen. "We kijken er naar uit dat we in 2021 weer bezoekers kunnen ontvangen in Keukenhof”, geeft Siemerink aan. In 2019 kwamen ruim 150.000 bezoekers vanuit de Verenigde Staten. We hopen hen snel weer te mogen begroeten in het park.”

Keukenhof is in 2021 geopend van 20 maart tot en met 9 mei.
Trefwoorden: Keukenhof, inkomend toerisme, attractie, recreatie

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
22/11/24
Burgers' Zoo benut regenwater slim voor duurzame verzorging dieren
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optimaal gebruik van de recente overvloedige regenval door het opgevangen water te gebruiken voor de beregening van de vele overdekte leefwerelden van de dieren.
22/11/24
Zeeland.com maakt lokaal boeken mogelijk dankzij samenwerking met Allyourz
Zeeland.com, het online inspiratieplatform van de provincie Zeeland, gaat een pilot aan met Allyourz. Dit betekent dat bezoekers van Zeeland.com voortaan direct hun verblijf in de provincie kunnen boeken.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...