Geplaatst op: 20-10-2020
Auteur: Marc Gerlings

Amrican dream in de Keukenhof maar komen de Amerikanen wel?

Amrican dream in de Keukenhof maar komen de Amerikanen wel?
Pete Hoekstra (l) en Bart Siemerink.
Pete Hoekstra, ambassadeur van de Verenigde Staten, heeft samen met Keukenhof directeur Bart Siemerink tulpenbollen geplant met de toepasselijke naam ‘American Dream’. Zij kijken daarmee samen vooruit naar een bloeiend voorjaar van 2021 waarin bezoekers weer naar het park kunnen komen.

Jaarlijks brengen veel Amerikanen een bezoek aan Keukenhof. Het is de vraag of dat volgend jaar ook mogelijk is. Dat hangt af van de ontwikkelingen van het coronavirus en de eventuele reisbeperkingen.

Ambassadeur Hoekstra en zijn vrouw zijn liefhebbers van Keukenhof en vaste bezoekers aan het park. "Mijn vrouw en ik zouden afgelopen voorjaar bijna iedere week wel gasten uit de VS ontvangen, die er allemaal erg naar uitkeken om naar Keukenhof te gaan", geeft Hoekstra aan. "Helaas is het anders gelopen, maar ik hoop dat ze komend voorjaar alsnog kunnen komen. Dan zullen wij trots de American Dream-tulpen laten zien die we vandaag hebben helpen planten.”

Keukenhof verwacht voor volgend jaar dat de bezoekers vooral uit Nederland, Duitsland en België komen. "We kijken er naar uit dat we in 2021 weer bezoekers kunnen ontvangen in Keukenhof”, geeft Siemerink aan. In 2019 kwamen ruim 150.000 bezoekers vanuit de Verenigde Staten. We hopen hen snel weer te mogen begroeten in het park.”

Keukenhof is in 2021 geopend van 20 maart tot en met 9 mei.
Trefwoorden: Keukenhof, inkomend toerisme, attractie, recreatie

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.