Geplaatst op: 20-10-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Tweede project voor EuroParcs in Oostenrijk en op shirt van Feyenoord

Tweede project voor EuroParcs in Oostenrijk en op shirt van Feyenoord
Voor EuroParcs is het een mooie week. De Apeldoornse vakantieparkenspecialist kondigt haar tweede vakantiepark in Oostenrijk aan en prijkt op het shirt van voetbalclub Feyenoord tijdens de Europa League wedstrijden en die van de KNVB-beker. 

EuroParcs Resort Sankt Anton am Arlberg

EuroParcs Resort Sankt Anton am Arlberg ligt nabij het gelijknamige dorp op 1.200 meter hoogte waar al decennia Europese vorstenhuizen neerstrijken voor een wintersportvakantie. Het is ook op korte afstand gelegen van Lech, het dorp waar elke jaar weer de Nederlandse koninklijk familie op wintersportvakantie gaat.Het nieuwe EuroParcs-park omvat 134 recreatieobjecten. Elk van deze recreatieobjecten is geschikt voor vier tot zes personen en is gesitueerd op een grote kavel met een tuin en jacuzzi. "Zodat niet alleen het familiegevoel wordt versterkt maar ook een grote mate van privacy is gegarandeerd”, legt Wim Vos uit. Naast het resort ligt Wellnesspark Pettneu am Alberg met overdekt zwembad en uitgebreide wellnessvoorzieningen. 

Het familiebedrijf heeft inmiddels een vestiging in Duitsland die de activiteiten in de Duitstalige landen gaat structureren. "Want we mogen dan inmiddels bijna 40 resorts in bezit hebben: In onze visie is stilstand achteruitgang”, verklaart Wim Vos. "We zijn voornemens om op korte termijn onze marktpositie in Oostenrijk verder te versterken.” 

EuroParcs op shirt Feyenoord tijdens Europa League en KNVB-beker

EuroParcs Group (het nieuwe moederbedrijf van de huidige hoofdpartner Droomparken) en Feyenoord verlengen de huidige overeenkomst tot en met juni 2022. Bovendien is er een optie in het contract opgenomen voor nog een extra seizoen. Onderdeel van de afspraken is dat EuroParcs nu al op de tenues van de Rotterdamse club prijkt, tijdens de Europa League wedstrijden en die van de KNVB-beker dit seizoen. Het label Droomparken is tot en met juni 2021 als hoofdpartner zichtbaar, vanaf het seizoen 2021-2022 zal EuroParcs op alle wedstrijdshirts van Feyenoord staan, zowel nationaal als internationaal.

In de zomer van 2020 is Droomparken overgenomen door EuroParcs Group, dat nu actief is met 38 vakantieparken in Nederland en het buitenland onder de labels EuroParcs en Droomparken. Om de supporters dit seizoen alvast kennis te laten maken met EuroParcs, speelt Feyenoord tijdens de Europa League en KNVB Bekerwedstrijden met het label EuroParcs op de borst. Daarmee geeft EuroParcs direct invulling aan haar internationale ambities om zich sterker te richten op België, Duitsland en Oostenrijk (het thuisland van tegenstander Wolfsberger AC in de poulefase). 

Joris van Dijk, commercieel directeur van Feyenoord is verheugd dat ze in deze moeilijke tijd het contract met EuroParcs hebben kunnen verlengen: "De reden voor de verlenging van het contract zijn de geweldige resultaten die wij in het eerste jaar partnership voor Droomparken hebben behaald. Denk bijvoorbeeld aan de zeer succesvolle campagnes met Jan Boskamp in de hoofdrol. Campagnes die konden rekenen op vele positieve reacties onder de Feyenoord-doelgroep en voetbalsupporter in het algemeen. Ook zijn we er tijdens de corona-lockdown in geslaagd, door middel van unieke en creatieve ideeën, nog steeds waardevol te zijn voor onze hoofdpartner. Een uitdaging die nu weer actueel is, omdat de locaties van Droomparken en EuroParcs nog steeds veilig gasten kunnen ontvangen op hun parken. Wij doen onverminderd ons best om dat onder de aandacht te brengen.”

Andries Bruil, namens de directie van EuroParcs Group: "Dat het hoofdpartnership met Feyenoord zo’n enorm positief effect zou hebben op onze organisatie, heeft onze verwachtingen overtroffen. Vanaf de dag van de bekendmaking zien wij een groei in onze naamsbekendheid en hebben Feyenoord-supporters én andere voetballiefhebbers de weg naar onze parken gevonden. Doordat Droomparken en EuroParcs nu twee labels zijn die onder één bedrijf vallen, maken we gebruik van de mogelijkheid om met het internationale merk EuroParcs op de shirts van de Feyenoord-spelers in de Europa League te gaan spelen. Dat Feyenoord een Oostenrijkse tegenstander heeft geloot, terwijl we daar zojuist een nieuw EuroParcs vakantiepark hebben geopend en binnenkort nog één gaan openen, is natuurlijk een kers op de taart.” 
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, bungalowparken, vakantieparken, campings, sponsoring

CELTH





||| Nieuws |||

28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
23/01/25
Mooie vooruitzichten
In de 45 jaren dat Maas recreatie bedrijfsmakelaardij actief is in het taxeren en aan- en verkopen van recreatie- en watersportbedrijven, heeft deze markt allerlei ontwikkelingen doorgemaakt.
21/01/25
Producenten- en Glampingplein maakt debuut op Caravana
Van 29 januari tot en met 2 februari 2025 vindt consumentenbeurs Caravana plaats in het WTC Expo Leeuwarden. Deze kampeerbeurs biedt een uitgebreid aanbod van campers, caravans, vouwwagens, tenten en kampeeraccessoires.
21/01/25
Nederlands succes bij PiNCAMP Awards
Nederland ging er op het jaarlijkse PiNCAMP Gala met maar liefst twee awards vandoor. Nina Gravelink van De Achterste Hoef kreeg de Young Talent Award en de Beerze Bulten won in de categorie Innovation and Progress.

||| Agenda |||

29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...