Geplaatst op: 27-10-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Internationale erkenning voor campagnes MarketingOost

Internationale erkenning voor campagnes MarketingOost
De opmerkelijke koe-reclame van MarketingOost heeft internationaal de aandacht getrokken. Liesje22 is genomineerd voor een prestigieuze internationale prijs. De campagne werd ontwikkeld tijdens de eerste coronagolf toen reizen ontraden werd. In plaats van influencers door Overijssel op reis te sturen mocht Liesje22 van stal. Het toeval hielp Overijssel ook een handje. De familie flamingo die in Zwolle neerstreek werd door MarketingOost in de spotlights gezet en dat bleef in Europese internetkringen niet onopgemerkt.

‘Cowfluencer’ Liesje22 en de Familie Flamingo maken kans op de prestigieuze Lovie Awards. Dat zijn onderscheidingen voor ‘het beste van het Europese internet’. MarketingOost zette de koe en de roze vogels dit voorjaar in tijdens campagnes, ontwikkeld in samenwerking met Lemon Scented Tea. Ze brachten de schoonheid van Overijssel geheel coronaproof bij een groot publiek onder de aandacht.

Liesje22 bijna 1,5 miljoen keer bekeken

Normaal gesproken zet MarketingOost vaak bekende influencers in die vertellen over hun liefde voor de provincie. In de periode dat iedereen zoveel mogelijk thuis moest blijven, was dat niet mogelijk. Toen werd Liesje22 letterlijk van stal gehaald. Zij reisde de regio Twente door en de foto’s op social media trokken wereldwijd de aandacht. Beelden van de fotogenieke koe zijn bijna 1,5 miljoen keer bekeken. Een landelijke radiozender interviewde boer Jos Knoef, waar Liesje22 op stal staat. Ook haalde de koe veel kranten en websites.



Flamingo’s om mensen op te vrolijken

In hetzelfde coronavoorjaar sprong MarketingOost in op vier flamingo’s die bij Zwolle neerstreken in de IJssel. De niet-alledaagse gasten pasten uitstekend bij de campagne Overijssel. Overheerlijk On-Nederlands. Daarin laat MarketingOost zien hoe bijzonder Overijssel is. "Ons gebied heeft een eigen cultuur, waardoor een bezoek voelt als een buitenlandse vakantie. Daarin past het verhaal van de flamingo’s perfect. Wij ontwikkelden daarom Instagram verhaaltjes over de Familie Flamingo waarmee we mensen wilden opvrolijken”, vertelt Alice Voorhorst, Manager Branding van MarketingOost.



Voorhorst is blij dat beide opvallende campagnes ook over de grens in de smaak vallen. "Op deze manier komt Overijssel nog een keer extra in beeld. Bovendien is het een mooie erkenning voor ons werk. Wij hebben een campagne bedacht die past binnen de huidige tijdsgeest. Natuurlijk zijn we heel trots op deze nominaties.”

Kans op twee awards

Beide campagnes, die zijn gemaakt in samenwerking met Lemon Scented Tea, maken twee keer kans op een Lovie Award. Dat is het Europese zusje van de bekende Webby Awards. Liesje22 is genomineerd in de categorie "Viral Advertising” en de Familie Flamingo in de catageorie "Best Use of Stories”. Zowel voor de juryprijs als voor de publieksprijs komen Liesje22 en Familie Flamingo in aanmerking. De publieksprijs gaat naar de inzending met de meeste stemmen. Wie de Overijsselse reclamedieren wil steunen, kan stemmen tot en met donderdag 29 oktober.

Liesje22:  Stem hier

Familie Flamingo: Stem hier
Topics:Marketing
Trefwoorden: dmo's, markting, campagnes, Overijssel, corona, crisis

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.
20/12/24
De Brabantse Winter keert terug met meer glitter en glamour
De Brabanthallen transformeren zich opnieuw tot een winterse wonderland. De tweede editie van De Brabantse Winter belooft nóg groter en spectaculairder te worden dan voorheen. Ruim 80.000 bezoekers worden er verwacht.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
13/12/24
Minder diversiteit ondanks meer optredens op festivals
Het Nederlandse festivalseizoen van 2024 liet een opvallende verschuiving zien in de muziekprogrammering. Dancemuziek domineerde de podia, terwijl rockmuziek terrein verloor. Dit blijkt uit het rapport 'Festivalprogrammering in Nederland 2024', samengesteld door Martijn Mulder.
06/12/24
Kerststad Valkenburg viert internationale erkenning
Kerststad Valkenburg is uitgeroepen tot de 7e beste kerstmarkt van Europa door European Best Christmas Markets. Bovendien is Valkenburg wederom bekroond als Beste Kerstmarkt van Nederland en heeft het voor het tweede jaar op rij de award voor Beste Kerstparade van Europa gewonnen. Als kers op de taart staat Valkenburg weer in de prestigieuze CNN-lijst van 'European towns and cities that look like Christmas'.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.