Geplaatst op: 02-11-2020
Auteur: Marc Gerlings

FloriWorld tijdelijk dicht

Heropening zodra het binnenlands toerisme als inkomend toerisme niet langer aan beperkingen onderhevig is

FloriWorld tijdelijk dicht
In juli geopend en nu tijdelijke sluiting: FloriWorld.

De innovatieve attractie FloriWorld moet na een half jaar het hoofd buigen voor de pandemie en sluit tijdelijk de deuren. Het aantal bezoekers ligt te laag voor een gezonde exploitatie. Heel vervelend want de reviews bij de start in het voorjaar waren goed. Een herstart is lastig, dat hangt af van reizen zonder beperkingen.

'De toeristische sector wordt hard geraakt door de corona-pandemie. FloriWorld heeft in juli 2020 de deuren geopend in de hoop en verwachting dat de situatie langzaam maar zeker zou verbeteren. Inmiddels worden er niet alleen in Nederland, maar ook in de landen om ons heen door overheden zware maatregelen genomen. Onbezorgd verkeer van mensen en zeker van groepen, is op dit moment helaas niet mogelijk. Daarom is besloten dat vanaf 2 november FloriWorld tijdelijk de deuren sluit,' meldt het management.
 

Bezoekers terug in 2021?

FloriWorld richt zich op een heropening begin volgend jaar. Daar wordt een duidelijke verwachting bij uitgesproken maar die is lastig in een maatschappij waar veel coronamaatregelen gelden. De heropening vindt plaats zodra zowel het binnenlands toerisme als bezoek vanuit het buitenland niet langer aan beperkingen onderhevig is. Op deze manier dragen wij maximaal bij aan de gezondheid van zowel onze medewerkers als van bezoekers. 
 

Concept valt positief op

De positieve reacties van (inter)nationale bezoekers, relaties en touroperators bevestigen, dat de attractie FloriWorld, wereldwijd, een gewenst en succesvol concept is. Ook de evenementen die tot dusver georganiseerd zijn ontvingen goede recensies. Tot slot meldt het management: "De medewerkers van FloriWorld zijn onverminderd enthousiast en hopen begin volgend jaar bezoekers in groten getale te mogen ontvangen in onze inspirerende bloemenattractie en fantastische evenementenlocatie."

Zie ook de beschrijving van het concept en de uitvoering, in het artikel voor magazine R&T.
Trefwoorden: attractie, bloemen, toerisme

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
19/11/24
Eindhoven Airport start met uitbreiding terminal
Bouwbedrijf Heijmans en Eindhoven Airport hebben een aannemingsovereenkomst getekend voor de uitbreiding van de terminal. Deze uitbreiding zal passagiers van de Brabantse luchthaven extra ruimte, comfort en beleving bieden, wat een belangrijke kwaliteitsimpuls voor de luchthaven betekent
15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.
15/11/24
Better Places: Positieve impact maken met reizen
Reisorganisatie Better Places heeft haar Impactrapport over 2023 gepubliceerd en meldt trots de resultaten. De reisorganisatie is een voorbeeld voor anderen en loopt mijlenver voorop in de transitie. Ze minimaliseren de negatieve impact en vergroten de positieve.
15/11/24
Exclusief voor leden
Noorden boos over uitstel ontwikkeling Lelylijn en Nedersaksenlijn
Noordelijk Nederland is zeer ontstemd over de uitkomsten van het Bestuurlijk Overleg over mobiliteit tussen Rijk en regio van afgelopen woensdag 6 november. Twee belangrijke spoorlijnen voor het noorden gaan niet van start.
08/11/24
Exclusief voor leden
Grote uitstoot door ver-vliegers: Milieu Centraal en Natuur & Milieu lanceren bewustwordingscampagne
Uit een nieuw onderzoek van Motivaction, uitgevoerd in opdracht van Milieu Centraal en Natuur & Milieu, blijkt dat 4 op de 10 reizigers de klimaatimpact van verre vliegreizen onderschatten. Om reizigers bewust te maken van deze impact en gedragsverandering te stimuleren, lanceren Milieu Centraal en Natuur & Milieu vandaag de online campagne ‘Op vakantie? Denk dichtbij’.
08/11/24
Druk derde kwartaal voor Nederlandse luchthavens
In het derde kwartaal van 2024 reisden 21,6 miljoen passagiers van en naar de vijf belangrijkste Nederlandse luchthavens. Dit is bijna 4% meer dan in hetzelfde kwartaal van 2023. Waar reisden al die passagiers naar toe?
07/11/24
Opmars Nederlandse tweewielermarkt zet zich voort
Het aantal fietsen, brom/snorfietsen en motoren in ons land blijft gestaag groeien. Nu al tot een park van inmiddels 26,2 miljoen tweewielers

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.