Reorganisatie bij Artis
Artis reorganiseert ingrijpend.
Het miljoenenverlies dat het park dit jaar lijdt als gevolg van de coronacrisis, de onzekere vooruitzichten voor het volgende jaar en wellicht komende jaren, hebben ertoe geleid dat dierenpark ARTIS moet ingrijpen in haar organisatie.
Het park is sinds afgelopen donderdag voor de tweede keer dit jaar tijdelijk gesloten voor bezoekers, wat een volgende financiële tegenslag betekent. Het aantal bezoekers is gehalveerd en daarmee zijn de inkomsten uit kaartverkoop ook dit jaar ruim gehalveerd. Ook alle andere inkomsten, waaronder evenementen, horeca en zaalverhuur zijn enorm gedaald.
Inkomsten niet meer in lijn met uitgaven
Naast diverse ingrepen die aan de ene kant kosten moeten verlagen en aan de andere kant moeten leiden tot hogere inkomsten, gaat ARTIS bezuinigen op haar formatie om zo de kosten meer in lijn te brengen met de uitgaven. 20 tot 40 medewerkers verliezen hun baan. De komende tijd wordt duidelijk hoeveel medewerkers dit precies zal betreffen.Zwarte dag
"Ik vind het vreselijk dat we op dit punt zijn aangekomen. Als directeur is dit een zwarte dag in mijn ARTIS-leven. In plaats van stappen vooruit te zetten, zijn we nu gedwongen om stappen terug te zetten. Het doet mij pijn dat dit collega’s raakt die zich jarenlang fantastisch hebben ingezet voor ARTIS. Het is een moeilijke boodschap, maar het is nodig om ARTIS te kunnen behouden voor de toekomst. Ik ga ervan uit dat we ARTIS weer naar betere tijden kunnen brengen” zegt Rembrandt Sutorius, ARTIS-directeur.
Topics:Attractieparken, Beleid, Horeca, Leisure
Trefwoorden: Artis, Amsterdam, dierentuin, attractie, reorganisatie, corona, covid