Geplaatst op: 11-11-2020
Auteur: Marc Gerlings

Twee nieuwe categorieën bij Remarkable Venue Awards 2020

Inschrijven op nieuwe categorieën als venue is nog mogelijk

Twee nieuwe categorieën bij Remarkable Venue Awards 2020
Ook de pier bij Scheveningen is een van de genomineerde venues. Foto: Tiqets.
Het kaartjesbedrijf Tiqets organiseert voor het vierde achtereenvolgende jaar de Remarkable Venue Awards, een oorkonde voor de beste dagattractie en musea in verschillende categorieën in zes landen, waaronder Nederland. De nominaties zijn bekend maar door de Covid pandemie worden twee nieuwe categorieën toegevoegd en daar kun je je nog voor opgeven.

De vijf categorieën zijn: Meest opmerkelijke venue, Beste museum, Beste attractie, Beste landmark en Beste onsite experience. 

Het aantal positieve reviews en beoordelingen op de site van Tiqets bepaalt de winnaars. Landen waar Tiqets de Awards uitreikt zijn naast Nederland ook Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk en Ierland, Spanje en Amerika. 

Twee nieuwe categorieën

Vanwege de Covid pandemie worden dit jaar twee nieuwe categorieën toegevoegd: één voor het meest innovatieve en creatieve idee om in te spelen om de beperkende maatregelen en één voor de Best Hidden Gem – een verborgen juweeltje. De genomineerden voor de eerste vijf categorieën zijn bekend, voor de twee nieuwe categorieën kan ieder museum, dierentuin en attractie(park) in Nederland zich voor 20 november 2020 aanmelden via deze link

9 december uitzending

De winnaars worden tijdens een online event op vrijdag 9 december vanaf 17.00 uur bekendgemaakt. Musea en attracties in Nederland kunnen zich voor deze presentatie aanmelden via deze link.

De genomineerden voor de zes landen zijn inmiddels geselecteerd. Dit is gedaan op basis van de ruim 750.000 reviews wereldwijd die tot op heden op de site van www.tiqets.com geplaatst zijn. Onder de genomineerde venues in Nederland onder meer het Rijksmuseum, de Euromast, Diergaarde Blijdorp, Heineken Experience, de Keukenhof maar ook de Molen van Sloten en Skyview the Pier in Scheveningen. Hier vind je een volledig overzicht per categorie.

Tiqets organiseert deze Awards sinds 2017. Deze vonden onder meer plaats in Amsterdam, Barcelona, New York en Parijs. Vanwege de huidige Covid perikelen wordt de 2020 editie online georganiseerd op vrijdag 9 december. Voor de twee nieuwe categorieën Meest Innovatieve en Beste Hidden Gem is in ieder land een jury samengesteld. Voor Nederland zijn dat journalist Ton Vermeulen, redacteur van het Kennisplatform NRIT en kunstblogger Wilma Lankhorst (www.wilmatakesabreak.nl), juryvoorzitter is Douglas Quinby, CEO van Arival. De winnaars in de zeven categorieën ontvangen een trofee en een marketingactieplan van Tiqets ter waarde van 5000 euro onder de wereldwijde Tiqets doelgroep van 10 miljoen consumenten.

Volgende fase: publieksprijs

Na de bekendmaking van de winnaars op 9 december organiseert Tiqets daarna een Best of the Best prijsvraag waarbij consumenten wereldwijd hun stem kunnen uitbrengen voor hun favoriet onder de 7 winnaars.

Tiqets is een initiatief van vier Nederlandse ondernemers met een hoofdkantoor in Amsterdam en heeft als doelstelling om cultuur en dagattracties toegankelijker te maken voor consumenten. Tiqets verkoopt toegangskaarten voor momenteel ruim 3000 attracties en musea in meer dan 60 landen. In Nederland bedraagt het aanbod nu ruim 220 locaties. Het aantal werknemers bedraagt meer dan 220.
Trefwoorden: attractie, award, attractiepark, museum, pandemie, corona

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.