Geplaatst op: 13-11-2020
Auteur: Marc Gerlings

Rotterdam geeft ondernemers gratis milieubarometer

Rotterdam geeft ondernemers gratis milieubarometer
Meer duurzaam ondernemen in Rotterdam.

De gemeente Rotterdam biedt bedrijven een gratis abonnement aan op de Milieubarometer. Daarmee kunnen bedrijven in één oogopslag een duidelijk inzicht krijgen in hun eigen milieuprestaties. Dat is handig om snel in beeld te krijgen waar besparingskansen zitten of als troef in aanbestedingstrajecten.

Volgens wethouder Arno Bonte (Duurzaamheid): "De gemeente koopt producten en diensten het liefst in bij duurzame bedrijven. Met de Milieubarometer kunnen bedrijven laten zien hoe milieubewust ze bezig zijn. Een hogere score in de milieubarometer betekent een hogere kans de aanbesteding te winnen.”

Helpt bij milieucertificaten

Hoe werkt de Milieubarometer? Bedrijven vullen gegevens in over energiegebruik, water, afval, emissies, transport en papierverbruik. Vervolgens krijgen ze een helder overzicht van de totale milieuscore, op welke onderdelen ze kunnen besparen en hoe ze scoren ten opzichte van branchegenoten. De Milieubarometer is bovendien een handige tool voor de aanvraag van milieucertificaten.

De Milieubarometer is ontwikkeld door stichting Stimular, de Rotterdamse werkplaats voor duurzaam ondernemen. Het abonnement is voor 1 jaar gratis voor alle Rotterdamse bedrijven en bedrijven die meedoen in een Rotterdamse aanbesteding of inkooptraject. Voor deelnemers die nu inschrijven duurt het abonnement tot het einde van volgend jaar. Daarna zijn de kosten van een abonnement 70 euro per jaar.

Meer informatie: www.milieubarometer.nl
Trefwoorden: milieu, barometer, certificaat, aanbesteding

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
19/11/24
Eindhoven Airport start met uitbreiding terminal
Bouwbedrijf Heijmans en Eindhoven Airport hebben een aannemingsovereenkomst getekend voor de uitbreiding van de terminal. Deze uitbreiding zal passagiers van de Brabantse luchthaven extra ruimte, comfort en beleving bieden, wat een belangrijke kwaliteitsimpuls voor de luchthaven betekent
15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.
15/11/24
Better Places: Positieve impact maken met reizen
Reisorganisatie Better Places heeft haar Impactrapport over 2023 gepubliceerd en meldt trots de resultaten. De reisorganisatie is een voorbeeld voor anderen en loopt mijlenver voorop in de transitie. Ze minimaliseren de negatieve impact en vergroten de positieve.
15/11/24
Exclusief voor leden
Noorden boos over uitstel ontwikkeling Lelylijn en Nedersaksenlijn
Noordelijk Nederland is zeer ontstemd over de uitkomsten van het Bestuurlijk Overleg over mobiliteit tussen Rijk en regio van afgelopen woensdag 6 november. Twee belangrijke spoorlijnen voor het noorden gaan niet van start.
08/11/24
Exclusief voor leden
Grote uitstoot door ver-vliegers: Milieu Centraal en Natuur & Milieu lanceren bewustwordingscampagne
Uit een nieuw onderzoek van Motivaction, uitgevoerd in opdracht van Milieu Centraal en Natuur & Milieu, blijkt dat 4 op de 10 reizigers de klimaatimpact van verre vliegreizen onderschatten. Om reizigers bewust te maken van deze impact en gedragsverandering te stimuleren, lanceren Milieu Centraal en Natuur & Milieu vandaag de online campagne ‘Op vakantie? Denk dichtbij’.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.