Geplaatst op: 20-11-2020
Auteur: Redactie
NRIT Media

Campingplatform JetCamp haalt investering op bij Falkensteiner Ventures

Campingplatform JetCamp haalt investering op bij Falkensteiner Ventures

JetCamp, een innovatieve website voor het zoeken en boeken van campings, krijgt een early-stage investering van het Zwitsers/Oostenrijkse investeringsfonds Falkensteiner Ventures. Daarmee wil de start-up uit Delft versneld groeien binnen de Europese campingmarkt.

 

De 6-talige website van jetCamp heeft een focus op content & inspiratie en vermeldt inmiddels meer dan 90% van alle 25.000 Europese campings. Naast grotere vakantieparken en familiecampings zijn dat ook kleinere glampings, mini campings en natuur- en boerencampings. JetCamp, dat qua opzet het beste met een hotelboekingssite kan worden vergeleken, wil met de investering haar marktaandeel in de grootste Europese campingmarkten Frankrijk en Duitsland vergroten. 


Kapitaal en netwerk

 De investering bestaat uit kapitaal en toegang tot het netwerk en de kennis van Falkensteiner Ventures. Oprichting en CEO Erwin Hoevenaar: "Falkensteiner is voor ons veel meer dan een investeerder, Beat Blaser en Erich Falkensteiner beschikken over een schat aan ervaring en een enorm netwerk. Mentor en challenger tegelijkertijd, dat kunnen we zeker gebruiken.”


Groei campingvakanties

De Europese campingmarkt groeide 10% tussen 2018 en 2020, terwijl de campermarkt gedurende die periode met 20% groeide. Hoevelaar: "We zien dat steeds meer mensen hun vakantie in of dichtbij de natuur doorbrengen. Corona heeft deze trend versneld, waardoor we met name tijdens het afgelopen hoogseizoen een enorme groei in campingvakanties zagen en de opkomst van een vrij nieuw fenomeen als pop-up campings”.


Traditionele markt

Erwin Hoevenaar: "De huidige spelers in deze markt komen veelal voort uit traditionele bedrijven als automobiel clubs of uitgeverijen, waarbij het business model afhankelijk is van (print)advertenties. Om opgenomen te worden betalen campings jaarlijkse fee. JetCamp hanteert een gratis (freemium) model. Vermeldingen zijn kosteloos, hiermee zijn we uniek in de markt. Wanneer een camping besluit ook boekingen te accepteren ontvangt JetCamp een commissie. No cure no pay!”.

Link: https://www.jetcamp.com/nl/
Trefwoorden: Investering, campingplatform, start-up

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
19/11/24
Eindhoven Airport start met uitbreiding terminal
Bouwbedrijf Heijmans en Eindhoven Airport hebben een aannemingsovereenkomst getekend voor de uitbreiding van de terminal. Deze uitbreiding zal passagiers van de Brabantse luchthaven extra ruimte, comfort en beleving bieden, wat een belangrijke kwaliteitsimpuls voor de luchthaven betekent
15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.
15/11/24
Better Places: Positieve impact maken met reizen
Reisorganisatie Better Places heeft haar Impactrapport over 2023 gepubliceerd en meldt trots de resultaten. De reisorganisatie is een voorbeeld voor anderen en loopt mijlenver voorop in de transitie. Ze minimaliseren de negatieve impact en vergroten de positieve.
15/11/24
Exclusief voor leden
Noorden boos over uitstel ontwikkeling Lelylijn en Nedersaksenlijn
Noordelijk Nederland is zeer ontstemd over de uitkomsten van het Bestuurlijk Overleg over mobiliteit tussen Rijk en regio van afgelopen woensdag 6 november. Twee belangrijke spoorlijnen voor het noorden gaan niet van start.
08/11/24
Exclusief voor leden
Grote uitstoot door ver-vliegers: Milieu Centraal en Natuur & Milieu lanceren bewustwordingscampagne
Uit een nieuw onderzoek van Motivaction, uitgevoerd in opdracht van Milieu Centraal en Natuur & Milieu, blijkt dat 4 op de 10 reizigers de klimaatimpact van verre vliegreizen onderschatten. Om reizigers bewust te maken van deze impact en gedragsverandering te stimuleren, lanceren Milieu Centraal en Natuur & Milieu vandaag de online campagne ‘Op vakantie? Denk dichtbij’.
08/11/24
Druk derde kwartaal voor Nederlandse luchthavens
In het derde kwartaal van 2024 reisden 21,6 miljoen passagiers van en naar de vijf belangrijkste Nederlandse luchthavens. Dit is bijna 4% meer dan in hetzelfde kwartaal van 2023. Waar reisden al die passagiers naar toe?
07/11/24
Opmars Nederlandse tweewielermarkt zet zich voort
Het aantal fietsen, brom/snorfietsen en motoren in ons land blijft gestaag groeien. Nu al tot een park van inmiddels 26,2 miljoen tweewielers

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.