Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 20-11-2020
Auteur: Redactie
NRIT Media

Campingplatform JetCamp haalt investering op bij Falkensteiner Ventures

Campingplatform JetCamp haalt investering op bij Falkensteiner Ventures

JetCamp, een innovatieve website voor het zoeken en boeken van campings, krijgt een early-stage investering van het Zwitsers/Oostenrijkse investeringsfonds Falkensteiner Ventures. Daarmee wil de start-up uit Delft versneld groeien binnen de Europese campingmarkt.

 

De 6-talige website van jetCamp heeft een focus op content & inspiratie en vermeldt inmiddels meer dan 90% van alle 25.000 Europese campings. Naast grotere vakantieparken en familiecampings zijn dat ook kleinere glampings, mini campings en natuur- en boerencampings. JetCamp, dat qua opzet het beste met een hotelboekingssite kan worden vergeleken, wil met de investering haar marktaandeel in de grootste Europese campingmarkten Frankrijk en Duitsland vergroten. 


Kapitaal en netwerk

 De investering bestaat uit kapitaal en toegang tot het netwerk en de kennis van Falkensteiner Ventures. Oprichting en CEO Erwin Hoevenaar: "Falkensteiner is voor ons veel meer dan een investeerder, Beat Blaser en Erich Falkensteiner beschikken over een schat aan ervaring en een enorm netwerk. Mentor en challenger tegelijkertijd, dat kunnen we zeker gebruiken.”


Groei campingvakanties

De Europese campingmarkt groeide 10% tussen 2018 en 2020, terwijl de campermarkt gedurende die periode met 20% groeide. Hoevelaar: "We zien dat steeds meer mensen hun vakantie in of dichtbij de natuur doorbrengen. Corona heeft deze trend versneld, waardoor we met name tijdens het afgelopen hoogseizoen een enorme groei in campingvakanties zagen en de opkomst van een vrij nieuw fenomeen als pop-up campings”.


Traditionele markt

Erwin Hoevenaar: "De huidige spelers in deze markt komen veelal voort uit traditionele bedrijven als automobiel clubs of uitgeverijen, waarbij het business model afhankelijk is van (print)advertenties. Om opgenomen te worden betalen campings jaarlijkse fee. JetCamp hanteert een gratis (freemium) model. Vermeldingen zijn kosteloos, hiermee zijn we uniek in de markt. Wanneer een camping besluit ook boekingen te accepteren ontvangt JetCamp een commissie. No cure no pay!”.

Link: https://www.jetcamp.com/nl/
Trefwoorden: Investering, campingplatform, start-up

CELTH



||| Nieuws |||

14/04/25
Hoofdkantoor Landal in Amsterdam geopend
Door de fusie van Landal GreenParks en Roompot verhuist een groot deel van de kantoormedewerkers van Zwolle, Den Haag, Uithoorn en Goes naar Amsterdam. Zo´n 300 medewerkers werken vanuit één internationaal hoofdkantoor aan de Wibautstraat en vormen een internationale hub voor kantoren en parken.
14/04/25
Zelfs Better Places heeft moeite met duurzame doelstellingen
Reisorganisatie Better Places presenteert deze week haar impactrapport over 2024. Ondanks flinke inspanningen om haar reizen duurzamer te maken, is het doel om de CO?-uitstoot per reiziger jaarlijks met 5% te verminderen ten opzichte van 2019 niet gehaald.
14/04/25
Exclusief voor leden
130 km per uur op drie snelwegen
Vanaf vandaag mag er overdag weer 130 kilometer per uur worden gereden op delen van drie Nederlandse...
14/04/25
Exclusief voor leden
Center Parcs opent eerste Scandinavische resort in Denemarken
Na dertien jaar van planning en voorbereiding opent Center Parcs op 20 juni 2025 haar allereerste vakantiepark in Scandinavië. et resort verwacht jaarlijks 450.000 overnachtingen en 25.000 dagbezoekers, wat een economische impuls zal geven aan de regio Nordals.
11/04/25
ANWB lobby tegen afschaffen accijnskorting
De betaalbaarheid van autorijden staat onder druk. Steeds meer mensen hebben moeite de stijgende kosten voor hun autogebruik te betalen. De auto is het meest gebruikte vervoermiddel naar vakantielocaties.
11/04/25
Exclusief voor leden
Kortgeding tegen plafond 478.000 vluchten van en naar Schiphol
Aanstaande maandag dient het kortgeding van KLM Groep, Delta Air Lines, Corendon, easyJet en TUI tegen de Nederlandse overheid om ervoor te zorgen dat Nederland verbonden blijft met de rest van de wereld via Schiphol. Met andere woorden, deze bedrijven willen het plafond van maximaal 478.000 vluchten van en naar Schiphol van tafel.
11/04/25
Exclusief voor leden
Meiden duiken in techniek KLM
KLM ontving op 10 april 30 meiden van basisschool de Regenboog Tochtwaard uit Alkmaar bij E&M (Engineering & Maintenance). KLM deed namelijk mee aan Girls’Day ‘25, een landelijk initiatief van VHTO waarbij verschillende bedrijven hun deuren openzetten om jonge meiden kennis te laten maken met techniek, bèta en IT.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.

||| Agenda |||

05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...