Geplaatst op: 20-11-2020
Auteur: Redactie
NRIT Media

Campingplatform JetCamp haalt investering op bij Falkensteiner Ventures

Campingplatform JetCamp haalt investering op bij Falkensteiner Ventures

JetCamp, een innovatieve website voor het zoeken en boeken van campings, krijgt een early-stage investering van het Zwitsers/Oostenrijkse investeringsfonds Falkensteiner Ventures. Daarmee wil de start-up uit Delft versneld groeien binnen de Europese campingmarkt.

 

De 6-talige website van jetCamp heeft een focus op content & inspiratie en vermeldt inmiddels meer dan 90% van alle 25.000 Europese campings. Naast grotere vakantieparken en familiecampings zijn dat ook kleinere glampings, mini campings en natuur- en boerencampings. JetCamp, dat qua opzet het beste met een hotelboekingssite kan worden vergeleken, wil met de investering haar marktaandeel in de grootste Europese campingmarkten Frankrijk en Duitsland vergroten. 


Kapitaal en netwerk

 De investering bestaat uit kapitaal en toegang tot het netwerk en de kennis van Falkensteiner Ventures. Oprichting en CEO Erwin Hoevenaar: "Falkensteiner is voor ons veel meer dan een investeerder, Beat Blaser en Erich Falkensteiner beschikken over een schat aan ervaring en een enorm netwerk. Mentor en challenger tegelijkertijd, dat kunnen we zeker gebruiken.”


Groei campingvakanties

De Europese campingmarkt groeide 10% tussen 2018 en 2020, terwijl de campermarkt gedurende die periode met 20% groeide. Hoevelaar: "We zien dat steeds meer mensen hun vakantie in of dichtbij de natuur doorbrengen. Corona heeft deze trend versneld, waardoor we met name tijdens het afgelopen hoogseizoen een enorme groei in campingvakanties zagen en de opkomst van een vrij nieuw fenomeen als pop-up campings”.


Traditionele markt

Erwin Hoevenaar: "De huidige spelers in deze markt komen veelal voort uit traditionele bedrijven als automobiel clubs of uitgeverijen, waarbij het business model afhankelijk is van (print)advertenties. Om opgenomen te worden betalen campings jaarlijkse fee. JetCamp hanteert een gratis (freemium) model. Vermeldingen zijn kosteloos, hiermee zijn we uniek in de markt. Wanneer een camping besluit ook boekingen te accepteren ontvangt JetCamp een commissie. No cure no pay!”.

Link: https://www.jetcamp.com/nl/
Trefwoorden: Investering, campingplatform, start-up

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.