Geplaatst op: 20-11-2020
Auteur: Redactie
NRIT Media

Coronacampagnes MarketingOost leveren Lovie Award op

Coronacampagnes MarketingOost leveren Lovie Award op

Liesje22 en de Familie Flamingo zijn beloond met prestigieuze Lovie Awards. Dat zijn Europese onderscheidingen voor de meest opvallende producties op het internet. De oer-Overijsselse koe en de ‘on-Nederlandse’ Familie Flamingo zijn de hoofdrolspelers van campagnes die Lemon Scented Tea voor MarketingOost maakte. Beide ontvingen de publieksprijs én een bronzen award van de vakjury. 

 

‘Cowfluencer’ Liesje22 en de ‘on-Nederlandse’ Familie Flamingo waren dit voorjaar online hits. Ze wezen coronaproof op de schoonheden van Overijssel. "We zijn supertrots dat ze ook internationaal scoren. Beide campagnes passen heel goed in de bijzondere tijd waarin we leven. Met deze awards zetten ze ons gebied nog een keer in de schijnwerpers”, zegt Alice Voorhorst, manager branding bij MarketingOost. 


De uitbraak van het coronacrisis beïnvloedt dit jaar het werk van de regio- en stadsmarketeers sterk. Ook bekende influencers, die MarketingOost regelmatig inzet, moesten zoveel mogelijk thuis blijven en konden  de provincie niet promoten. Bureau Lemon Scented Tea haalde daarom voor MarketingOost Liesje 22 van stal. De fotogenieke koe trok samen met natuurfotograaf Vincent Croce heel Overijssel door en trok wereldwijd de aandacht. Liesje trok meer dan anderhalf miljoen kijkers naar de oostelijke provincie. Ook de traditionele media besteedde veel aandacht aan de cowfluencer.


Zo typisch Overijssels als de zwart-witte koe is, zo ‘on-Nederlands’ zijn de flamingo’s die dit voorjaar opeens bij de IJssel neerstreken. Onbewust pasten ze perfect bij de campagne Overijssel. Overheerlijk On-Nederlands. "Daarin laten we zien hoe bijzonder ons gebied is. Een bezoek voelt aan als een buitenlandse vakantie. Dat vier flamingo’s in onze provincie belanden, is daarvoor een mooi symbool”, kijkt Voorhorst terug op de campagne. Lemon Scented Tea ontwikkelde samen met illustrator Bycen Molenaar onder meer een vrolijk digitaal prentenboek op Instagram stories.


Meeste stemmen

Lemon Scented Tea ontving begin deze week het goede nieuws uit London. Het is nog niet bekend waarom de vakjury viel voor de koe en de flamingo’s uit Overijssel. Dat moet blijken uit het juryrapport. De publieksprijs is toegewezen op basis van de meeste binnengekomen stemmen.

 

Link: https://www.visitoost.nl/familie-flamingo/
Trefwoorden: Prijs, coronacampagne, onderscheiding, corona

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
22/11/24
Burgers' Zoo benut regenwater slim voor duurzame verzorging dieren
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optim...
22/11/24
Zeeland.com maakt lokaal boeken mogelijk dankzij samenwerking met Allyourz
Zeeland.com, het online inspiratieplatform van de provincie Zeeland, gaat een pilot aan met Allyourz. Dit betekent dat bezoekers van Zeeland.com voortaan direct hun verblijf in de provincie kunnen boeken.
21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...