Maxxton en Stardekk bundelen krachten in de wereldwijde markt van hospitality SaaS-oplossingen
Maxxton en Stardekk, beide reeds jaren vooraanstaande spelers in hospitality software, bundelen de krachten met als doel een Europese leider te worden. De nieuwe groep beoogt alle hoofdsegmenten te bedienen: vakantieparken, vakantiewoningen, aparthotels, restaurants, B&B’s en hotels. Hoofdaandeelhouder Fortino Capital en het managementteam beschouwen deze fusie als een belangrijke stap in de richting van internationale uitbreiding.
Complementaire productpakketten
Maxxton is een toonaangevende all-in-one software-oplossing voor vakantie en korte termijn verhuurmanagers, berustend op meer dan 20 jaar ervaring. De groep is uitgegroeid tot een internationale organisatie met klanten over heel de wereld, van Europa tot Hawaii. Maxxton is een vertrouwde partner voor grotere bedrijven in de vrijetijdsindustrie, waaronder Roompot, EuroParcs, Siblu en Castle Hospitality Group. Maxxton’s property management software ondersteunt alle dagelijkse bedrijfsactiviteiten, van operationeel management en reservaties tot financiële verrekeningen.
Stardekk biedt cloudgebaseerde reservatie- en managementsystemen, op maat van kleine en middelgrote hotels, restaurants en B&B’s. Voortbouwend op een groeiende ervaring sinds 1999, speelt Stardekk met haar kernproduct Cubilis een bedrijfskritische rol in de distributiestrategie van onafhankelijke hotels via online reisagentschappen.
.Jean-Pierre Mampaey, oprichter van Maxxton en CEO van de groep, gelooft sterk in de fusie. ‘Stardekk en Maxxton verwachten tegen 2021 meer dan 5 miljoen reservaties te beheren. De missie van de groep is om de Europese leider in hospitality cloud oplossingen te zijn en te blijven, door autonome groei te combineren met gerichte add-on overnames. Om deze Europese uitbreiding te doen slagen, zal de focus liggen op integratie van de cloud-oplossingen en op de verkoopactiviteiten binnen de groep.’‘
Vanwege onze gelijkaardige visie en waarden zoals professionaliteit, betrouwbaarheid, kwaliteit en klantgerichtheid, geloven wij dat deze fusie voor alle partijen een goede zet is. We kijken uit naar een vruchtbare samenwerking’, aldus Vincent Goemaere, oprichter en CEO van Stardekk.
De nieuwe groep zal alle hoofdsegmenten bedienen (vakantieparken, vakantiewoningen, aparthotels, restaurants, B&B’s en hotels). Zowel in de Benelux als wereldwijd zijn meer dan 200 mensen tewerkgesteld door de groep.
Groeimogelijkheden
De wereldwijde markt van hospitality software biedt aanzienlijke mogelijkheden voor cloudgebaseerde softwareleveranciers. Ondanks de recente negatieve impact van Covid-19 op toerisme wereldwijd, vervult de pandemie op lange termijn ook een rol van katalysator voor digitalisering en van promotor van binnenlands toerisme.
Fortino Capital zal het management blijven ondersteunen in hun ‘buy & build’ strategie. De gefragmenteerde markt van hospitality software biedt beduidende opportuniteiten, en de groep heeft de ambitie om de rol van consolidator op te nemen.
Topics:Beleid, Leisure, Marketing, Toerisme, Zakelijk toerisme
Trefwoorden: samenwerking, ic sector, hospitality software