Geplaatst op: 24-11-2020
Auteur: Redactie
NRIT

Landelijk DMO netwerk breidt uit met Merk Fryslân

Landelijk DMO netwerk breidt uit met Merk Fryslân
Foto: Marcel van Kammen
Merk Fryslân wordt partner van Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Daarmee treedt de regiomarketing- en managementorganisatie voor de provincie Friesland toe tot het landelijke DMO netwerk om samen te werken aan de versterking van het vakgebied destinatiemanagement en de verdere ontwikkeling van de rol van DMO’s bij bestemmingsontwikkeling.

De afgelopen periode was Merk Fryslân al betrokken bij Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Zo werkte zij onder meer al op het gebied van het hersteloffensief #hiermoetjezijn samen. Door dit nu uit te breiden met een partnership willen beide partijen de samenwerking intensiveren.

Martin Cnossen, directeur bij Merk Fryslân: ”De toeristische sector staat dit decennium voor prachtige kansen maar ook voor bedreigingen. Om het kwaliteitstoerisme in Friesland steeds verder teontwikkelen moet hard gewerkt worden. In dat proces leren we graag van elkaar binnen het kennisnetwerk; we zijn erg blij met ons lidmaatschap."

Kennisnetwerk Destinatie Nederland ziet Merk Fryslân als waardevolle aanvulling en versterking vanhaar nationale DMO netwerk. "Merk Fryslân is een sterke, professionele en toekomstgerichte DMO partner die zich nadrukkelijk richt op het brede veld van bestemmingsontwikkeling en bestemmingsmanagement en daarmee een waardevolle aanvulling binnen ons netwerk”,  aldusKees van Wijk, algemeen directeur Kennisnetwerk Destinatie Nederland / VVV Nederland.

Kennisnetwerk Destinatie Nederland is een netwerk van, voor en door professionals van circa 70destinatiemarketing- en managementorganisatie. Door middel van samenwerking, gezamenlijkeagendering van thema’s, kennisdeling, verbinding en ontmoeting draagt het netwerk actief bij aan deontwikkeling en versterking van het vakgebied destinatiemarketing en destinatiemanagement. Met als doel om bij te dragen aan de ontwikkeling van aantrekkelijke bestemmingen om te bezoeken en te verblijven, voor bewoners en bezoekers. Meer informatie over Kennisnetwerk Destinatie Nederland is te vinden in de digitale brochure.

Merk Fryslân is de regiomarketingorganisatie voor de Provincie Fryslân. Vanuit een overkoepelendevisie geeft Merk Fryslân, in opdracht van de Provincie Fryslân, invulling aan de marketing en promotie voor Friesland en de Waddeneilanden. De primaire focus ligt hierbij op het toerisme, zowel particulier als zakelijk. Om meer te weten over de activiteiten van Merk Fryslan ga je naar www.friesland.nl/merkfryslan.
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo, friesland

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
06/02/25
Exclusief voor leden
Drie ton voor extra publieksprogramma Groninger Museum
Het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap heeft besloten om het Groninger Museum een vierj...
06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
06/02/25
Van Gogh Homeland presenteert de Groene Kathedraal
De Tilburgse Spooorzone krijgt in het voorjaar van 2026 in de vorm van een Groene Kathedraal een tijdelijk stedelijk lunapark. De Groene Kathedraal wordt een podium voor een prikkelend programma voor een breed publiek, waar met positiviteit en verbeeldingskracht aandacht wordt gevraagd voor dilemma’s en oplossingen voor de grote duurzaamheidsopgaven in Brabant, het Homeland van Vincent van Gogh.
05/02/25
Laatste jaar uitvoeringsprogramma BRTN 2020-2025
Dit jaar markeert het laatste jaar van de uitvoering van het Basisrecreatietoervaartnet (BRTN) 2020-2025. Tegelijkertijd wordt er gewerkt aan het opstellen van nieuwe bestuurlijke afspraken voor de periode vanaf 2026, waarin de rol van AI toeneemt.
04/02/25
Horeca in 2025: Wat je nu moet weten om je zaak future-proof te maken!
Het inspirerende evenement heeft opnieuw laten zien waar de horeca naartoe gaan en welke ontwikkelingen echt niet meer te negeren zijn.
04/02/25
Texelse Rosalie Lap nieuwe directeur VVV Texel
Vanaf maart is Rosalie Lap door de Raad van Toezicht van VVV Texel aangesteld als directeur VVV Texel.
04/02/25
Benoeming tot Officier en Ridder van het Légion d'Honneur
Op 28 januari heeft de Franse president Emmanuel Macron in het Élysée-paleis in Parijs Europa-Park-oprichter Roland Mack benoemd tot “Officier de la Légion d'honneur” en Michael Mack, managing partner van Europa-Park en CEO van MACK One, tot “Chevalier de la Légion d'Honneur”.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...