Geplaatst op: 30-11-2020
Auteur: Redactie
NRIT Media

Groenlo opent een interactief VVV Inspiratiepunt

Groenlo opent een interactief VVV Inspiratiepunt

In Groenlo is de VVV verbouwd tot een eigentijds inspiratiepunt. In het nieuwe inspiratiepunt staat de Slag om Grolle uit de 80-jarige oorlog centraal. Maar ook thema’s als bier, de Grolse Want en de omgeving komen aan de orde. Bezoekers krijgen tips over hoe deze thema’s vandaag de dag kunnen worden beleefd.

 

In het nieuwe inspiratiepunt word je meegenomen in het verhaal van de Slag om Grolle. Een grote veldslag in de 80-jarige oorlog, waarvan de herinneringen in Groenlo nog altijd zichtbaar zijn. Via projecties, foto’s en verhalen krijg je concrete tips om er op uit te gaan en deze herinneringen zelf te gaan bekijken. Via een VR-bril kun je zelf aanwezig zijn bij het tweejaarlijkse evenement Slag om Grolle, waarbij zo’n 1500 re-enactors deze historische slag naspelen.

 

Via luisterfragmenten kun je ‘de slag’ meebeleven vanuit verschillende perspectieven: Prins Frederik Hendrik, een Spaanse soldaat, een inwoner en de kinderen Harmen en Bregje. Bij een grote ronde tafel over de vestingstad kun je hendels bedienen waarmee je meer informatie krijgt over belevenissen in de stad.

 

Maar ook andere thema’s komen aan bod. Zo kun je meer te weten komen over de bierhistorie van Groenlo; de wieg van het biermerk Grolsch. In biervaten vind je informatie over deze biergeschiedenis en waar je lokale brouwers kunt bezoeken. Ook is er aandacht voor de Grolse Want. Het breien van deze wanten stamt al uit de 17e eeuw en is zelfs nationaal immaterieel erfgoed.

 

Via een touchtafel kun je op een interactieve manier informatie krijgen over belevingstips in de omgeving. Er is in het inspiratiepunt ook informatie te vinden over de directe omgeving en de regio Achterhoek. Via een speciale Routemixer kun je je eigen route op maat samenstellen.

 

Stimuleringsprogramma Achterhoek Toerisme

Het inspiratiepunt in Groenlo is de vierde in een rij van vernieuwende VVV’s in de Achterhoek. Eerder dit jaar openden ook Winterswijk, Zutphen en Ulft haar deuren als inspiratiepunt. De vraag naar digitale informatie en inspiratie wordt steeds belangrijker. Om de gast mooie en inspirerende plekken te laten bezoeken is Achterhoek Toerisme in de regio bezig om in samenwerking met onder andere lokale VVV’s het gastheerschap en informatievoorziening bij de VVV’s een impuls te geven.

 

De vernieuwing van VVV Groenlo is mede mogelijk gemaakt door bijdragen van Achterhoek Toerisme, de gemeente Oost Gelre, LEADER/Europees Landbouwfonds voor Plattelandsontwikkeling en de Werkgroep Promotie Groenlo. Het project maakt onderdeel uit van een stimuleringsprogramma van Achterhoek Toerisme om fysiek gastheerschap een nieuwe impuls te geven.

Trefwoorden: interactief, VVV inspiratiepunt, stimuleringsprogramma

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.