Geplaatst op: 03-12-2020
Auteur: Redactie
NRIT

Drenthe investeert drie ton in vrijetijdssector

Drenthe investeert drie ton in vrijetijdssector
Afbeelding van Zachtleven fotografie via Pixabay

De provincie Drenthe steekt volgend jaar 320.000 euro in negen projecten in de vrijetijdssector. Daarmee wil de provincie het toeristisch-recreatieve aanbod in Drenthe te versterken en zo  bestedingen en werkgelegenheid vergroten. Drie projecten springen eruit.

Voor het project ‘Poort tot De Onlanden’ ontvangt Natuurmonumenten een bijdrage van €75.000. Natuurmonumenten en de horeca van De Onlanderij willen in het kader van dit project de huidige gebouwen en locatie aan de Madijk verbouwen en ontwikkelen tot de toegangspoort voor natuurgebied De Onlanden. Hiermee creëert Natuurmonumenten een locatie met een informatieruimte en uitgebreide speelnatuur. De locatie functioneert nu als horeca- en speelgelegenheid. Met de uitbreiding zal ‘de poort tot De Onlanden’ de Kop van Drenthe nog toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers, bijvoorbeeld vanuit Groningen.

Om fietsers en wandelaars prettig te kunnen laten pauzeren tijdens hun fiets- of wandeltocht door de provincie gaat het Recreatieschap Drenthe bestaande bankjes opknappen en waar nodig nieuwe bankjes toevoegen. Het Recreatieschap krijgt hiervoor een bijdrage van € 75.000.

Staatsbosbeheer ontvangt een bijdrage van € 45.000 voor het opknappen van het Pad van Theodoor. Het houten klim- en klauterpad in Orvelte dat erg in trek is bij kinderen krijgt nieuwe speeltoestellen en informatieborden. Ook de brug over de sloot in het pad wordt vervangen. Met de opknapbeurt kunnen kinderen en hun ouders de komende 10 tot 15 jaar blijven genieten van het speelpad.

De andere projecten die een bijdrage ontvangen zijn:
  • een gezamenlijke aanpak voor de marketing van de 7 Koloniën van Weldadigheid van Marketing Drenthe;
  • het (digitaal) ontsluiten van diverse routes van en door Het Drentse Landschap voor een breed publiek via Drenthe.nl;
  • het stimuleren van bestedingen door het Dwingelderveld beter met Dwingeloo te verbinden van Stichting Denktank Dwingeloo;
  • de ontwikkeling van een beleefkaart met alle attracties in en rond Bargerveen door Stichting Marketing Regio Emmen (SMRE);
  • de doorontwikkeling van werksessies en tools om de gastvrijheid en gastgerichtheid van ondernemers te vergroten van bureau MINT;
  • het opzetten van een landelijke Data Alliantie door Stichting Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) om in het kader van het landelijke Perspectief 2030 beter inzicht verkrijgen in data over toerisme van, naar en in Drenthe.
Trefwoorden: toerisme, dagrecreatie, innovatie, drenthe

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.