Twee DMO's en Keukenhof planten bollen in park Valkenberg in Breda (+ video)
Met video van de planting
DMO\'s en Keukenhof planten bloembollen in Breda. Foto: Keukenhof.
Op 3 december werden in Valkenberg Park in Breda de eerste tulpenbollen van 4.000 in totaal geplant in de vorm van een grote pijl. Een unieke samenwerking tussen Keukenhof, VisitBrabant en Breda Marketing vanuit de boodschap ‘Hier moet je zijn’. De DMO's willen aan Nederlanders, Belgen en Duitsers laten zien dat je in Nederland moet zijn in het voorjaar.
De bollen gaan nu de grond in zodat bezoekers in april en mei van 2021, bij de start van het toeristische seizoen, kunnen genieten van een indrukwekkende bloemenzee op dit iconische park in Breda.
Het planten van de tulpenbollen staat dit jaar meer dan ooit symbool voor een positief vooruitzicht. Om dit moment af te trappen, werden de tulpenbollen geplant door Tom Schreuder (commercieel manager Keukenhof), Heleen Huisjes (directeur VisitBrabant), Hildegard Winnubst-Assies (directeur Breda marketing) en Boaz Adank (wethouder economische zaken gemeente Breda).
Nassaustad
Dit positieve gebaar sluit aan bij de verhaallijn die Breda Marketing vanaf 2021 activeert rondom de Nassau-geschiedenis van de stad. Niet iedereen weet dat in Breda de voorvaderen van onze eigen koning Willem-Alexander Nederlanders werden begraven. Verschillende gebouwen in de stad herinneren aan de gouden eeuwen van Breda en de Nassaus, waaronder de Grote Kerk en het Kasteel van Breda. De tulpen vormen een pijl naar de binnenstad waar deze verschillende monumenten te vinden zijn.
Breda is een van de vele partners in Brabant die de Brabantbrede campagne 'Hier moet je zijn in Brabant’ omarmt. Met die campagne met de rode pijl laat VisitBrabant niet alleen zien waar je moet zijn in Brabant voor een onvergetelijke ervaring, maar ook waaróm je daar moet zijn. De pijl is inmiddels een herkenbaar symbool van de campagne die bijdraagt aan een herstel van de Brabantse vrijetijdseconomie. De pijl is het herkenbare element uit de campagne van VisitBrabant die afgelopen zomer is gestart.
Breda is een van de vele partners in Brabant die de Brabantbrede campagne 'Hier moet je zijn in Brabant’ omarmt. Met die campagne met de rode pijl laat VisitBrabant niet alleen zien waar je moet zijn in Brabant voor een onvergetelijke ervaring, maar ook waaróm je daar moet zijn. De pijl is inmiddels een herkenbaar symbool van de campagne die bijdraagt aan een herstel van de Brabantse vrijetijdseconomie. De pijl is het herkenbare element uit de campagne van VisitBrabant die afgelopen zomer is gestart.
Op het gebied van de Nassaus is er veel te zien en te beleven in Breda: er is heel veel bijzonders overgebleven uit die tijd: het Kasteel van Breda, waar de Nassaus resideerden (nu Koninklijke Militaire Academie), de Grote Kerk waar maar liefst 9 Nassaus én de eerste Prins van Oranje begraven liggen onder prachtige grafmonumenten, het Begijnhof, tientallen hofhuizen van leden van de hofhouding, een jachtslot, een prachtig stadspark ‘t Valkenberg waar de Nassaus hun valken lieten jagen.
"Veel buitenlandse toeristen komen in het voorjaar speciaal naar Nederland voor de bloembollenvelden en voor Keukenhof", geeft Schreuder aan. "Nederland is een prachtig land; niet alleen voor buitenlandse bezoekers, maar zeker ook voor Nederlanders. Met dit initiatief laten we samen zien dat we Nederlandse, Belgische en Duitse bezoekers straks weer met open armen ontvangen op de mooiste plekken van Nederland."
In Keukenhof in Lisse worden van september tot en met de kerstperiode 7 miljoen bloembollen geplant. Het park is in 2021 geopend van 20 maart tot en met 9 mei.
Topics:Dagrecreatie, Marketing, Toerisme, Vakanties
Trefwoorden: DMO, Breda, Valkenberg, Keukenhof, marketing