Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 04-12-2020
Auteur: Marc Gerlings

Twee DMO's en Keukenhof planten bollen in park Valkenberg in Breda (+ video)

Met video van de planting

Twee DMO's en Keukenhof planten bollen in park Valkenberg in Breda (+ video)
DMO\'s en Keukenhof planten bloembollen in Breda. Foto: Keukenhof.
Op 3 december werden in Valkenberg Park in Breda de eerste tulpenbollen van 4.000 in totaal geplant in de vorm van een grote pijl. Een unieke samenwerking tussen Keukenhof, VisitBrabant en Breda Marketing vanuit de boodschap ‘Hier moet je zijn’. De DMO's willen aan Nederlanders, Belgen en Duitsers laten zien dat je in Nederland moet zijn in het voorjaar.

De bollen gaan nu de grond in zodat bezoekers in april en mei van 2021, bij de start van het toeristische seizoen, kunnen genieten van een indrukwekkende bloemenzee op dit iconische park in Breda.

Het planten van de tulpenbollen staat dit jaar meer dan ooit symbool voor een positief vooruitzicht. Om dit moment af te trappen, werden de tulpenbollen geplant door Tom Schreuder (commercieel manager Keukenhof), Heleen Huisjes (directeur VisitBrabant), Hildegard Winnubst-Assies (directeur Breda marketing) en Boaz Adank (wethouder economische zaken gemeente Breda).

Nassaustad

Dit positieve gebaar sluit aan bij de verhaallijn die Breda Marketing vanaf 2021 activeert rondom de Nassau-geschiedenis van de stad. Niet iedereen weet dat in Breda de voorvaderen van onze eigen koning Willem-Alexander Nederlanders werden begraven. Verschillende gebouwen in de stad herinneren aan de gouden eeuwen van Breda en de Nassaus, waaronder de Grote Kerk en het Kasteel van Breda. De tulpen vormen een  pijl naar de binnenstad waar deze verschillende monumenten te vinden zijn.

Breda is een van de vele partners in Brabant die de Brabantbrede campagne 'Hier moet je zijn in Brabant’ omarmt. Met die campagne met de rode pijl laat VisitBrabant niet alleen zien waar je moet zijn in Brabant voor een onvergetelijke ervaring, maar ook waaróm je daar moet zijn. De pijl is inmiddels een herkenbaar symbool van de campagne die bijdraagt aan een herstel van de Brabantse vrijetijdseconomie. De pijl is het herkenbare element uit de campagne van VisitBrabant die afgelopen zomer is gestart.


Op het gebied van de Nassaus is er veel te zien en te beleven in Breda: er is heel veel bijzonders overgebleven uit die tijd: het Kasteel van Breda, waar de Nassaus resideerden (nu Koninklijke Militaire Academie), de Grote Kerk waar maar liefst 9 Nassaus én de eerste Prins van Oranje begraven liggen onder prachtige grafmonumenten, het Begijnhof, tientallen hofhuizen van leden van de hofhouding, een jachtslot, een prachtig stadspark ‘t Valkenberg waar de Nassaus hun valken lieten jagen.

"Veel buitenlandse toeristen komen in het voorjaar speciaal naar Nederland voor de bloembollenvelden en voor Keukenhof", geeft Schreuder aan. "Nederland is een prachtig land; niet alleen voor buitenlandse bezoekers, maar zeker ook voor Nederlanders. Met dit initiatief laten we samen zien dat we Nederlandse, Belgische en Duitse bezoekers straks weer met open armen ontvangen op de mooiste plekken van Nederland."

In Keukenhof in Lisse worden van september tot en met de kerstperiode 7 miljoen bloembollen geplant. Het park is in 2021 geopend van 20 maart tot en met 9 mei.
Trefwoorden: DMO, Breda, Valkenberg, Keukenhof, marketing

CELTH



||| Nieuws |||

18/04/25
Website Ophetwater.nl voor routes op het water
Het Watersportverbond heeft een nieuwe website gelanceerd: Ophetwater.nl. Deze gebruiksvriendelijke ...
18/04/25
Nederlands toerisme licht in de min in eerste twee maanden van 2025
Nederland heeft in toeristisch opzicht een matige eerste twee maanden van 2025 achter de rug. Het aantal gasten in logiesaccommodaties daalde met 2,1% ten opzichte van dezelfde periode in 2024. In overnachtingen gemeten was de daling met -4,0% nog sterker.
18/04/25
Exclusief voor leden
Efteling kondigt nieuwe familieattractie en heropening van Wonder Hotel aan
De Efteling heeft spannende nieuwtjes voor haar bezoekers. Zo komt er een nieuwe familie-attractie en heropent het Eftelinghotel na een grondige renovatie.
18/04/25
Camperverhuurplatform Goboony professionaliseert hulpverlening
Goboony, het grootste camperdeelplatform van Europa, gaat een nauwe samenwerking aan met VHD Alarmcentrale, dé specialist in camperhulpverlening.
18/04/25
Oprichters KNAB en Albelli investeren €1 miljoen in snelgroeiend platform Glampings.com
Bij 2de investeringsronde heeft Glamping.com een groeikapitaalinjectie opgehaald om luxe camperen toegankelijker te maken voor een breed publiek.
18/04/25
Zuid-Limburg optimaliseert fietsknooppuntennetwerk
Zuid-Limburg heeft haar fietsknooppuntennetwerk herzien en geoptimaliseerd op het gebied van spreiding, beleving en veiligheid. Al met al zijn er deze winter een kleine 75 Zuid-Limburgse knooppunten bijgekomen, met een totale lengte van zo’n 400 km.
18/04/25
Nationale Campermarkt trekt ruimt 3.200 bezoekers
De grootste particuliere campermarkt van Europa laat 25% van de campers van eigenaar wisselen
18/04/25
Favoriete Paasbestemmingen volgens Booking.com
Welke bestemmingen zijn voor Nederlanders rond de Paasdagen favoriet voor een korte vakantie? Booking.com dook in haar data en ziet interessante trends.

||| Agenda |||

05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
20/05/25
20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...