Geplaatst op: 04-12-2020
Auteur: Marc Gerlings

Twee DMO's en Keukenhof planten bollen in park Valkenberg in Breda (+ video)

Met video van de planting

Twee DMO's en Keukenhof planten bollen in park Valkenberg in Breda (+ video)
DMO\'s en Keukenhof planten bloembollen in Breda. Foto: Keukenhof.
Op 3 december werden in Valkenberg Park in Breda de eerste tulpenbollen van 4.000 in totaal geplant in de vorm van een grote pijl. Een unieke samenwerking tussen Keukenhof, VisitBrabant en Breda Marketing vanuit de boodschap ‘Hier moet je zijn’. De DMO's willen aan Nederlanders, Belgen en Duitsers laten zien dat je in Nederland moet zijn in het voorjaar.

De bollen gaan nu de grond in zodat bezoekers in april en mei van 2021, bij de start van het toeristische seizoen, kunnen genieten van een indrukwekkende bloemenzee op dit iconische park in Breda.

Het planten van de tulpenbollen staat dit jaar meer dan ooit symbool voor een positief vooruitzicht. Om dit moment af te trappen, werden de tulpenbollen geplant door Tom Schreuder (commercieel manager Keukenhof), Heleen Huisjes (directeur VisitBrabant), Hildegard Winnubst-Assies (directeur Breda marketing) en Boaz Adank (wethouder economische zaken gemeente Breda).

Nassaustad

Dit positieve gebaar sluit aan bij de verhaallijn die Breda Marketing vanaf 2021 activeert rondom de Nassau-geschiedenis van de stad. Niet iedereen weet dat in Breda de voorvaderen van onze eigen koning Willem-Alexander Nederlanders werden begraven. Verschillende gebouwen in de stad herinneren aan de gouden eeuwen van Breda en de Nassaus, waaronder de Grote Kerk en het Kasteel van Breda. De tulpen vormen een  pijl naar de binnenstad waar deze verschillende monumenten te vinden zijn.

Breda is een van de vele partners in Brabant die de Brabantbrede campagne 'Hier moet je zijn in Brabant’ omarmt. Met die campagne met de rode pijl laat VisitBrabant niet alleen zien waar je moet zijn in Brabant voor een onvergetelijke ervaring, maar ook waaróm je daar moet zijn. De pijl is inmiddels een herkenbaar symbool van de campagne die bijdraagt aan een herstel van de Brabantse vrijetijdseconomie. De pijl is het herkenbare element uit de campagne van VisitBrabant die afgelopen zomer is gestart.


Op het gebied van de Nassaus is er veel te zien en te beleven in Breda: er is heel veel bijzonders overgebleven uit die tijd: het Kasteel van Breda, waar de Nassaus resideerden (nu Koninklijke Militaire Academie), de Grote Kerk waar maar liefst 9 Nassaus én de eerste Prins van Oranje begraven liggen onder prachtige grafmonumenten, het Begijnhof, tientallen hofhuizen van leden van de hofhouding, een jachtslot, een prachtig stadspark ‘t Valkenberg waar de Nassaus hun valken lieten jagen.

"Veel buitenlandse toeristen komen in het voorjaar speciaal naar Nederland voor de bloembollenvelden en voor Keukenhof", geeft Schreuder aan. "Nederland is een prachtig land; niet alleen voor buitenlandse bezoekers, maar zeker ook voor Nederlanders. Met dit initiatief laten we samen zien dat we Nederlandse, Belgische en Duitse bezoekers straks weer met open armen ontvangen op de mooiste plekken van Nederland."

In Keukenhof in Lisse worden van september tot en met de kerstperiode 7 miljoen bloembollen geplant. Het park is in 2021 geopend van 20 maart tot en met 9 mei.
Trefwoorden: DMO, Breda, Valkenberg, Keukenhof, marketing

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

29/11/24
Exclusief voor leden
Tweede editie van Light Safari na eerste succesvolle editie
De tweede editie van Light Safari in Safaripark Beekse Bergen is van start gegaan. Vorig jaar trok het evenement meer dan 185.000 bezoekers en dit jaar belooft het nog spectaculairder te worden.
29/11/24
Recreatie- en natuurgebied Marickenland van start
Na jaren van voorbereiding start de inrichting van de eerste 150 hectare natuur in Marickenland in gemeente Ronde Venen. In dit gebied is ook veel aandacht voor recreatie met wandelpaden en een natuurspeelplaats.
29/11/24
Inspiratie- en netwerkreis voor vrijetijdssector naar Wereld Expo in Japan
Van 13 april tot 13 oktober 2025 vindt de wereldtentoonstelling Expo 2025 plaats in Osaka. Daarom organiseert Richard de Bruin voor Nederlandse vrijetijdsondernemers een 6-daagse inspiratie- en netwerkreis naar Japan.
29/11/24
Onderzoek naar gevolgen ravijnjaar voor toerisme en recreatie van start
Wat betekent het zogenaamde ravijnjaar 2026 voor Nederlandse gemeenten op beleidsterrein toerisme en recreatie? Dat gaat Leisurebrains samen met Markteffect onderzoeken. Zij doen daartoe een oproep aan wethouders en beleidsmedewerker bij gemeenten.
29/11/24
Acceleratieprogramma voor innovatie zakelijke evenementen van start
Het Acceleratie Programma van het EU-gefinancierde project ‘BEFuture’ heeft 30.000 euro per project beschikbaar voor Nederlandse innovaties die de technologische en duurzame transitie in de zakelijke evenementen sector ondersteunen.
29/11/24
Kennisinstellingen samen aan de slag met duurzame gastvrije transities
Het Regieorgaan SIA heeft het SPRONG-programma Gastvrije Transities goedgekeurd en een subsidie van twee miljoen euro toegekend. De nieuwe SPRONG-groep werkt in vier regionale transitiearena’s aan de thema’s klimaatneutraal, brede welvaart, healthy region en regeneratieve gebiedsontwikkeling.
29/11/24
Zeeland presenteert de gast van de toekomst
Tijdens de Toeristische Ontmoetingsdag 2024 in Zeeland stond het thema ‘De Gast van de Toekomst’ centraal. Diana Korteweg Maris van het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme presenteerde het onderzoek ‘De gast van de toekomst in Zeeland in 20240’.
28/11/24
Exclusief voor leden
Certificaat SDG doelen voor Center Parcs
Center Parcs Europe heeft het SDG Pioneer-certificaat van de Verenigde Naties ontvangen voor de 29 Europese parken. Een belangrijke stap voor de duurzame ontwikkeling van deze keten.

||| Agenda |||

29/11/24 t/m 30-11-24
29/11/24 t/m 30-11-24: BuitenlandBeurs
Op 29 en 30 november wordt in de Utrechtse jaarbeurs de BuitenlandBeurs georganiseerd. Dit evenement...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2024: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...