Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 09-12-2020
Auteur: Marc Gerlings

Utrechtverbindt

DMO Utrecht Marketing geeft herstart aan campagne om te laten zien wat nog wél kan

Utrechtverbindt
Persoonlijke wens door Utrechtverbindt. Foto: Utrecht Marketing
Om bewoners en ondernemers een hart onder de riem te steken krijgt campagne Utrecht Verbindt een herstart. De campagne die inmiddels loopt richt zich op liefdevolle lokale initiatieven, roept op deze winter extra voor elkaar te zorgen en vestigt de aandacht op de ondernemers die zware tijden beleven. Utrecht Verbindt is een campagne van dmo Utrecht Marketing in samenwerking met de gemeente Utrecht en Centrummanagement Utrecht.

Op Utrechtverbindt.nl komt alles samen. Dit platform vermeldt initiatieven waarmee Utrechters elkaar helpen, biedt lokale ondernemers een podium, laat zien wat deze maanden wél allemaal mogelijk is en geeft tips om veilig, verantwoord en gastvrij te winkelen. Op de site is kosteloos ruimte voor mooie initiatieven en lokale ondernemers die momenteel met creatieve ideeën alles op alles zetten om het hoofd boven water houden. In de binnenstad en daarbuiten.

Wensposter

Met Utrecht Verbindt willen de initiatiefnemers Utrechters ook letterlijk met elkaar in verbinding brengen. Daarom wordt er deze week een wensposter in de stad verspreid waarop mensen zelf een tekst kunnen schrijven. Bijvoorbeeld een inspirerende boodschap, hulpvraag of -aanbod of een kerstwens. Door de poster voor het raam te hangen kan iedereen die langsloopt helpen met iets kleins of groots, wat liefde sturen of een aanbod in ontvangst nemen.

Ook is er in samenwerking met lokale bloemisten een kerststeractie opgezet. Van elke kerstster die de deelnemende bloemisten verkopen gaat er 1 euro naar Met je hart Utrecht. Deze stichting zet zich in voor eenzame ouderen. Door het leggen van verbindingen en het organiseren van activiteiten laat Met je Hart Utrecht een onzichtbare groep ouderen toch deelnemen in de samenleving.

Activiteiten die wél kunnen

Utrecht Verbindt wil niet alleen stimuleren naar elkaar om te kijken en lokale ondernemers te steunen, maar ook wijzen op activiteiten buiten de deur die ondanks de maatregelen toch ondernomen kunnen worden. De website tipt de leukste uitjes en biedt een uitgebreide agenda die continu wordt aangevuld. Bewoners, ondernemers en organisaties organiseerden veel moois om samen de coronacrisis het hoofd te bieden. Utrecht Verbindt liet zien dat Utrechters meer dan ooit in verbinding stonden met elkaar en hier wordt nu een vervolg aan gegeven. De campagne loopt nog tot en met 31 januari 2021.
Trefwoorden: Utrecht, campagne, dmo, citymarketing, lokaal, corona

CELTH





||| Nieuws |||

23/03/25
Provincie wil ook in toekomst ruimte voor recreatie
Provincie Gelderland neemt recreatiemogelijkheden voortaan standaard mee in ruimtelijke plannen, en stuurt op divers en toekomstbestendig aanbod. Het zijn pijlers van de lokale economie en het welzijn van inwoners en bezoekers.
23/03/25
Wandelcamping Pluk de Dag en Landgoed Quadenoord winnen Gouden Haring
Peter Rehwinkel, voorzitter raad van toezicht van Stichting De Groene Koepel reikte de een Gouden Hring uit voor de indrukwekkende transformatie van een bestaande camping.
23/03/25
Toerisme Award 2025 naar Landgoed Heerlijkheid Mariënwaerdt
De jaarlijkse Toerisme Award is dit jaar door Stichting Bureu Toerisme uitgereikt aan Landgoed Heerlijkheid Mariënweerdt voor uitzonderlijk ondernemerschap, visie en doorzettingsvermogen.
21/03/25
Schiphol verliest in de meivakantie van voordelige Duitse luchthavens
Wie een goede deal wil scoren voor de meivakantie reist af naar Duitsland. Door vanaf een Duitse luc...
21/03/25
Keukenhof open tot 11 mei 2025
Keukenhof 2025 is op donderdag 20 maart geopend! De aankomende weken tot en met 11 mei zullen meer dan een miljoen mensen vanuit de hele wereld Keukenhof bezoeken. Natuur blijkt ook goed te zijn voor het brein.
21/03/25
Auto- en voetgangersbrug terug in veerhaven Terschelling
De werkzaamheden in de veerhaven van Terschelling zijn ver af met de plaatsing van de voetgangersbrug en autobrug. Alles is klaar voor het nieuwe seizoen en voor de ontvangst van de duizenden gasten van festival Oerol.
21/03/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs verlengt contracten frisdrank en horeca
Koninklijke Jaarbeurs en Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) verlengen en versterken hun samenwerking voor de komende jaren.
19/03/25
Leiden&Partners nieuwe leden Raad van Commissarissen
Désirée Battjes en Lodewijk Wisse zijn de nieuwe leden in de Raad van Commissarissen van dmo Leiden&Partners.

||| Agenda |||

24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...
12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...