Geplaatst op: 09-12-2020
Auteur: Marc Gerlings

Utrechtverbindt

DMO Utrecht Marketing geeft herstart aan campagne om te laten zien wat nog wél kan

Utrechtverbindt
Persoonlijke wens door Utrechtverbindt. Foto: Utrecht Marketing
Om bewoners en ondernemers een hart onder de riem te steken krijgt campagne Utrecht Verbindt een herstart. De campagne die inmiddels loopt richt zich op liefdevolle lokale initiatieven, roept op deze winter extra voor elkaar te zorgen en vestigt de aandacht op de ondernemers die zware tijden beleven. Utrecht Verbindt is een campagne van dmo Utrecht Marketing in samenwerking met de gemeente Utrecht en Centrummanagement Utrecht.

Op Utrechtverbindt.nl komt alles samen. Dit platform vermeldt initiatieven waarmee Utrechters elkaar helpen, biedt lokale ondernemers een podium, laat zien wat deze maanden wél allemaal mogelijk is en geeft tips om veilig, verantwoord en gastvrij te winkelen. Op de site is kosteloos ruimte voor mooie initiatieven en lokale ondernemers die momenteel met creatieve ideeën alles op alles zetten om het hoofd boven water houden. In de binnenstad en daarbuiten.

Wensposter

Met Utrecht Verbindt willen de initiatiefnemers Utrechters ook letterlijk met elkaar in verbinding brengen. Daarom wordt er deze week een wensposter in de stad verspreid waarop mensen zelf een tekst kunnen schrijven. Bijvoorbeeld een inspirerende boodschap, hulpvraag of -aanbod of een kerstwens. Door de poster voor het raam te hangen kan iedereen die langsloopt helpen met iets kleins of groots, wat liefde sturen of een aanbod in ontvangst nemen.

Ook is er in samenwerking met lokale bloemisten een kerststeractie opgezet. Van elke kerstster die de deelnemende bloemisten verkopen gaat er 1 euro naar Met je hart Utrecht. Deze stichting zet zich in voor eenzame ouderen. Door het leggen van verbindingen en het organiseren van activiteiten laat Met je Hart Utrecht een onzichtbare groep ouderen toch deelnemen in de samenleving.

Activiteiten die wél kunnen

Utrecht Verbindt wil niet alleen stimuleren naar elkaar om te kijken en lokale ondernemers te steunen, maar ook wijzen op activiteiten buiten de deur die ondanks de maatregelen toch ondernomen kunnen worden. De website tipt de leukste uitjes en biedt een uitgebreide agenda die continu wordt aangevuld. Bewoners, ondernemers en organisaties organiseerden veel moois om samen de coronacrisis het hoofd te bieden. Utrecht Verbindt liet zien dat Utrechters meer dan ooit in verbinding stonden met elkaar en hier wordt nu een vervolg aan gegeven. De campagne loopt nog tot en met 31 januari 2021.
Trefwoorden: Utrecht, campagne, dmo, citymarketing, lokaal, corona

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
22/11/24
Burgers' Zoo benut regenwater slim voor duurzame verzorging dieren
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optimaal gebruik van de recente overvloedige regenval door het opgevangen water te gebruiken voor de beregening van de vele overdekte leefwerelden van de dieren.
22/11/24
Zeeland.com maakt lokaal boeken mogelijk dankzij samenwerking met Allyourz
Zeeland.com, het online inspiratieplatform van de provincie Zeeland, gaat een pilot aan met Allyourz. Dit betekent dat bezoekers van Zeeland.com voortaan direct hun verblijf in de provincie kunnen boeken.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...