Geplaatst op: 15-12-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Honderd miljoen views voor #hiermoetjezijn

Honderd miljoen views voor #hiermoetjezijn

NBTC kijkt samen met haar partners terug op een succesvolle campagne ‘Hier moet je zijn’. Dit najaar krijgt de campagne een provinciale spin off.

Met de hashtag #hiermoetjezijn zijn 28 duizend plekken in Nederland in de spotlight gezet. Het bereik van de campagne was meer dan 100 miljoen views. Van alle Nederlanders is 44% positiever over Nederland Vakantieland is gaan denken.

Provinciale influencer campagne

De campagne krijgt een spin off met de HMJZ Influencer campagne. Achterliggende gedachte is dat elke provincie zeker één local influencer heeft die regelmatig zijn of haar lokale tips deelt op Instagram. Het doel van deze campagne is om dichtbij-huis ervaringen te promoten.

Met het local influencer netwerk wordt HMJZ uitgedragen door een ‘gezicht’ en inspireert in tijden van meer of minder maatregelen met wat er (nog) kan. Zo inspireren ze hun eigen gevolg om persoonlijke parels te delen en wordt de beweging nog groter. Bovendien maken ze zodoende gebruik van de kennis en wanderlust van deze influencers en inspireren ze Nederlanders weer op vakantie te gaan in Nederland.

De local influencer gebruikt #hiermoetjezijn en de regionale insta handle. Als regio is het ook mogelijk om die post en story op je eigen Instagram account te zetten. Het netwerk zal tot eind juni 2021, regelmatig provincies uitlichten.

De content van het local influencer netwerk word 2 tot 3 keer per week gepost op het @hier_moetjezijn account. Daarnaast is er op dit account een gids per provincie, wanneer er een nieuwe post is over deze provincie wordt deze aan de betreffende provincie gids toegevoegd.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, campagnes, dmo's

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.